Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA
Ponad 20 mln zł. Tyle wydaliście na bilety komunikacji miejskiej przez aplikacje w III kw. w największych polskich miastach

Pod względem wartości sprzedaży biletów w analizowanym okresie najpopularniejszą aplikacją na rynku pozostaje SkyCash

W przeciwieństwie do wydatków na postój w strefach płatnego parkowania, które w III kw. spadły w porównaniu z II kw., wydatki na bilety komunikacji miejskiej za pomocą aplikacji mobilnych wzrosły i to znacznie. Z danych udostępnionych przez władze dziesięciu największych miast w Polsce wynika, że od lipca do września bieżącego roku za pomocą aplikacji mobilnych wydaliście na przejazdy komunikacją publiczną ponad 20,1 mln zł. To o 1,7 mln zł więcej niż w II kw. bieżącego roku i niemal o 9 mln zł więcej niż w III kw. ubiegłego roku.

Mobilne bilety kwart III 2018
Infogram

Miastem, w którym na bilety komunikacji miejskiej za pomocą takich aplikacji jak SkyCash czy moBiLET wydaje się najwięcej, jest oczywiście Warszawa. W III kw. było to ponad 7,6 mln zł. Drugi pod tym względem Kraków ustępuje stolicy znacznie, bo tu wydatki te wyniosły ponad 3,1 mln zł. Na kolejnych pozycjach znajdują się Gdańsk, Szczecin, Katowice i Poznań.

Przeczytajcie także: Kłopoty z przetargiem na aplikację parkingową w Warszawie

W porównaniu z poprzednimi kwartałami w zestawieniu miast o najwyższych wydatkach na komunikację miejską realizowanych przez smartfony nastąpiło nieco zmian. Awans kosztem Szczecina zanotował Gdańsk. Natomiast kosztem Wrocławia awansowała Łódź.

Mobilne bilety miasta III kw 2018
Infogram

Na wzrost popularności płatności mobilnych w obszarze komunikacji publicznej na pewno wpływ ma pojawienie się nowego gracza, czyli aplikacji Jakdojade. Apka ta jest obecnie trzecim najpopularniejszym w Polsce rozwiązaniem do mobilnych płatności za przejazdy.

Mobilne bilety operator III kw 2018
Infogram

Najpopularniejszą na rynku aplikacją do płatności za bilety komunikacji miejskiej pozostaje SkyCash. W okresie od lipca do września jej użytkownicy wydali w analizowanych miastach na przejazdy komunikacją miejską ponad 8,2 mln zł. Na drugim miejscu ustępując nieznacznie znajduje się moBiLET a na trzecim wspomniana apka Jakdojade.

Przeczytajcie także: Bilety Kolei Mazowieckich w aplikacji mPay

W porównaniu do II kw. znaczny wzrost sprzedaży zanotował moBiLET. Wynika to m.in. z urealnienia statystyk z Katowic. Miasto od kilku kwartałów nie podaje sprzedaży realizowanej przez poszczególnych operatorów tylko dane sumaryczne. Tym razem udało mi się jednak wydobyć wartość sprzedaży zrealizowanej przez moBiLET, która jest znacznie wyższa niż wynikałaby z szacunków na podstawie liczby pobrań aplikacji. A tak wyliczałem sprzedaż z Katowic w poprzednich okresach.

A na koniec jeszcze dwie uwagi dotyczące metodyki raportu. Jeśli chodzi o dane z Gdańska to liczbę biletów sprzedanych przez poszczególnych operatorów oszacowałem przy założeniu, że średnio bilet kosztuje 2,60 zł. Z miasta dostałem bowiem jedynie wartość sprzedaży przez aplikacje. Natomiast w danych z Katowic wartość i liczba biletów sprzedanych przez SkyCash i mPay to szacunek na podstawie liczby pobrań aplikacji.

AKTUALIZACJA

Po publikacji raportu władze Szczecina sprostowały statystyki za III kw. W wyniku błędu znacznie zaniżyły wartość biletów sprzedanych przez SkyCash. Do prezentowanych tabelek wprowadziłem już poprawne dane. Dzięki temu SkyCash odzyskał pozycję lidera w zestawieniu najpopularniejszych aplikacji do zakupu biletów, Szczecin awansował na trzecie miejsce a ogólna wartość biletów sprzedanych w III kw. przez smartfony przekroczyła po raz pierwszy 20 mln zł.

Mobilne bilety III kw 2018
Infogram
KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies