Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Bank Pekao uruchomił nową stronę internetową. Ale na konto nadal logujecie się po staremu

Klienci instytucji wciąż czekają też na mobilną autoryzację

Tuż przed końcem roku Bank Pekao zrobił swoim klientom sylwestrową niespodziankę i wprowadził nowy, internetowy serwis informacyjny. Zgodnie z aktualnymi standardami został on przygotowany w technice RWD. Oznacza to, że jest przystosowany do przeglądania na urządzeniach o różnych rozmiarach wyświetlacza. Nowa strona Pekao wygląda teraz tak:

Niestety, jeszcze nie wszystko działa na niej jak należy. Stronie brakuje na przykład tzw. favicony, czyli obrazka pojawiającego się przed nazwą banku w przeglądarce. Ponadto część podstron nie została dostosowana do nowego wyglądu. Dotyczy to np. sekcji biura prasowego, do której prowadzi link znajdujący się w stopce nowego serwisu Pekao. Póki co bank nie zdecydował się też na przeprowadzenie bardziej zaawansowanej zmiany, czyli na udostępnienie nowego systemu transakcyjnego. Dotychczasowy ma swoje lata i już trąci myszką.

Przeczytajcie także: Pekao rezygnuje z kart zdrapek

W ostatnim czasie Pekao wprowadził wiele nowości technologicznych. Wśród nich na uwagę zasługuje na przykład nowa funkcja aplikacji mobilnej PeoPay, która umożliwia wpłaty gotówki Blikiem w urządzeniach Euronetu czy Planet Cash. Przy okazji tego wdrożenia w apce pojawiła się też możliwość wypłaty pieniędzy z terminali płatniczych w sklepach i punktach usługowych. Wcześniej klienci Pekao dostali nowy tzw. lekki serwis transakcyjny przystosowany do otwierania w przeglądarkach na smartfonach.

Przeczytajcie także: Nowości w aplikacji PeoPay

Pekao zapowiedział też parę funkcji, jakie chce wprowadzić w najbliższym czasie. Mowa m.in. o wideoweryfikacji (możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości nowych klientów w trakcie połączenia wideo) czy mobilną autoryzację. Zapisy odnoszące się do tej ostatniej znalazły się już nawet w regulaminie banku. Niestety klienci nie mogą z niej jeszcze korzystać. A to oznacza, że obecnie jedynym sposobem potwierdzania przelewów zlecanych w serwisie internetowym przez nowych klientów banku są hasła jednorazowe wysyłane w płatnych SMS-ach (każdy kosztuje 20 groszy).

AKTUALIZACJA

Po publikacji artykułu biuro prasowe Pekao przysłało dodatkowe wyjaśnienie. Wynika z niego, że dotychczasowi klienci banku do sierpnia 2019 r. mogą nadal korzystać z obecnych metod autoryzacji – PekaoTokena, tokena sprzętowego i karty kodów jednorazowych. Dla nowych klientów, obecnie w ofercie są kody SMS – bezpłatne, gdy klient otwiera Konto Świat Premium a płatne 0,20 zł w przypadku Konta Przekorzystnego.

Służby prasowe Pekao napisały także, że bank jest w fazie testów nowej, mobilnej autoryzacji w kanałach elektronicznych na zamkniętej grupie klientów. – Chcemy być pewni, że nowa metoda spełni oczekiwania naszych klientów. Jej udostępnienie jest planowane na styczeń lub luty 2019 r. Metoda będzie bezpłatna i dostępna zarówno dla nowych jak i dotychczasowych klientów Pekao24 – czytam w mejlu z Pekao.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies