Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Najpierw awaria a teraz cyberatak. ING ostrzega klientów

Komunikat bezpieczeństwa opublikował także Credit Agricole

W mijającym tygodniu Bank Śląski zmagał się z poważną awarią. Przez kilka godzin w czwartek klienci nie mogli zalogować się na swoje rachunki zarówno za pośrednictwem serwisu internetowego jak i aplikacji. Występowały też problemy podczas korzystania z kart płatniczych i bankomatów. Wydaje się, że zamieszanie z tym związane postanowili wykorzystać oszuści, którzy przypuścili cyberatak na klientów ING.

Przeczytajcie także: Banki ostrzegają przed oszustwem na Profil Zaufany

W opublikowanym właśnie na stronie internetowej komunikacie Śląski ostrzega przed próbami wyłudzenia danych logowania na rachunek. Przestępcy rozsyłają mejle, w których informują o zablokowaniu konta w ING z powodu nieautoryzowanego dostępu. Sugerują też, że aby je odblokować, należy zweryfikować się poprzez zalogowanie na podlinkowanej stronie, która jest łudząco podobna do oryginalnej. Tam klient jest proszony o podanie całego hasła.

Jeśli to zrobi, przestępcy prawdopodobnie zalogują się w prawdziwym serwisie transakcyjnym Śląskiego i zdefiniują nowego odbiorcę zaufanego, a następnie poproszą ofiarę o zatwierdzenie operacji hasłem jednorazowym. Jeśli to zrobi, złodzieje będą w stanie wyczyścić konto ze wszystkich oszczędności. ING przypomina więc, że nigdy nie prosi klientów o ich login i pełne hasło do rachunku. W Śląskim, aby dostać się na konto, trzeba wprowadzić wybrane znaki hasła.

Przeczytajcie także: Atak na klientów korzystających ze split payment

Tymczasem komunikat z ostrzeżeniem opublikował także Credit Agricole. Wynika z niego, że do klientów wysyłane są wiadomości zawierające plik ze złośliwym oprogramowaniem. Do jego otwarcia ofiary są nakłaniane sugestią, że jeśli tego nie zrobią, ich rachunki zostaną zablokowane. Bank prosi więc klientów, aby ignorowali takie wiadomości i usuwali je z komputera. Ci, którzy zdążyli zarazić swoje urządzenie złośliwym oprogramowaniem, proszeni są o kontakt z call center.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies