Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
SkyCash i moBiLET rządzą w sprzedaży biletów, ale czołówkę goni Jakdojade. Raport Cashless za II kw. 2018 r.

Popularność zakupu biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem aplikacji mobilnych szybko rośnie

Z danych udostępnionych przez władze dziesięciu największych miast w Polsce wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca za pośrednictwem aplikacji na smartfonach kupiono tam ponad 5,9 mln biletów komunikacji miejskiej. Ich łączna wartość wyniosła niemal 18,5 mln zł. To wzrost w porównaniu z I kw. bieżącego roku o ok. 25 proc. a w porównaniu z II kw. ubiegłego roku – o bez mała 80 proc.

Mobilne bilety kwart
Infogram

Jednym z czynników, który decyduje o szybkim wzroście zainteresowania zakupem biletów komunikacji miejskiej przez aplikacje mobilne, jest na pewno pojawienie się nowego gracza w tym obszarze. Od niedawna bowiem bilety sprzedaje operator apki Jakdojade, która jest jedną z najbardziej popularnych na polskim rynku aplikacji transportowych.

Przeczytajcie także: Mobilne parkowanie w największych miastach

Przez Jakdojade można kupować już bilety w Warszawie, Trójmieście, Łodzi i w aglomeracji śląskiej. W raporcie Cashless ujęto jedynie dwa z tych ośrodków, czyli Warszawę i Trójmiasto. Możliwość zakupu biletów na Śląsku w Jakdojade pojawiła się dopiero w III kw. tego roku. Natomiast w Łodzi stało się to wcześniej, ale władze tego miasta nie zdecydowały się ujawnić danych o sprzedaży biletów w minionym okresie. Dlatego w raporcie zaprezentowano archiwalne dane z I kw., w których sprzedaży przez apkę Jakdojade miasto jeszcze nie raportowało.

Mobilne bilety operator
Infogram

Wydłużanie listy miast, w których za pomocą Jakdojade można kupować bilety, owocuje szybkim awansem tej aplikacji w zestawieniu najważniejszych graczy na tym rynku. W ubiegłym kwartale Jakdojade awansowało na trzecią pozycję, spychając tym samym mPay na miejsce czwarte. Liderem pozostaje SkyCash, a na miejscu drugim znajduje się moBiLET. Obie mają zdecydowaną przewagę nad pozostałymi aplikacjami.

Przeczytajcie także: Na rynku jest już prawie 7,7 tys. wpłatomatów

Podobnie jak w poprzednich kwartałach tak i w okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. największe przychody z tytułu sprzedaży biletów przez aplikacje miała Warszawa – wyniosły ponad 7 mln zł. Bilety o wartości ponad 3 mln zł sprzedano za pośrednictwem aplikacji mobilnych w Krakowie. Na trzeciej pozycji ze sprzedażą na poziomie 2 mln zł znajdował się Szczecin a później Gdańsk, Katowice i Poznań, w których wartość sprzedaży przekraczała milion zł. W pozostałych miastach wynosiła po kilkaset tysięcy złotych.

Mobilne bilety miasta
Infogram

A na koniec uwagi dotyczące wyliczeń dokonanych w raporcie. Jak już wspomniałem, dane tu zawarte pochodzą od władz poszczególnych miast. Jednak duża część z nich, w tym Poznań, Białystok, Lublin i Katowice zdecydowały się podać tylko ogólną wartość sprzedanych biletów. Sprzedaż zrealizowaną przez poszczególnych operatorów musiałem szacować na podstawie danych historycznych i liczby pobrań aplikacji. W przypadku Łodzi zaprezentowano dane z I kw. 2018 r.

Mobilne bilety
Infogram
KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies