Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bardzo dobry start Apple Pay na polskim rynku. Kilkadziesiąt tysięcy użytkowników po pierwszym dniu

To szacunki na podstawie informacji szczątkowych i nieoficjalnych, ale pozyskanych z wiarygodnych źródeł

Start Apple Pay w Polsce bardzo długo owiany był tajemnicą. Nawet gdy Tim Cook ogłosił na początku maja plan rychłego wprowadzenia tutaj tej usługi, tylko nieoficjalnie można było się dowiedzieć, jakie banki ją zaoferują w pierwszej kolejności oraz kiedy konkretnie to się stanie. Groźby wysokich kar finansowych skutecznie uniemożliwiały bankowcom przekazywanie informacji na temat debiutu Apple Pay.

Przeczytajcie także: Apple Pay już dostępne w Polsce

Ta atmosfera towarzyszy im także w pierwszych dniach po starcie płatności Apple Pay, z których od wtorku mogą korzystać klienci 9 banków z Polski. Ciężko więc dowiedzieć się, jak to rozwiązanie zostało przez klientów przyjęte. Jednak na podstawie nieoficjalnych rozmów z kilkoma osobami zaangażowanymi we wdrożenie Apple Pay w Polsce można wyciągać pierwsze wnioski. A wynika z nich, że start był co najmniej dobry jeśli nie rewelacyjny.

Zatem z informacji nieoficjalnych wynika, że tylko w ciągu kilku pierwszych godzin od udostępnienia takiej możliwości, swoje karty do Apple Pay dodało ok. 3 tys. klientów Pekao. Podobną liczbę odnotował mBank, ale tylko dla kart jednej z dwóch organizacji płatniczych. Natomiast w ciągu pierwszych 24 godzin klienci mBanku mieli dodać do Apple Pay nawet dwa razy więcej kart niż w ciągu pierwszej doby dodali do portfela Google Pay (wcześniej Android Pay). Przypomnę, że gdy w kwietniu ubiegłego roku mBank wprowadził Google Pay, pierwszego dnia z usługi tej zaczęło korzystać 9 tys. jego klientów.

Przeczytajcie także: Euro Bank i SGB też mogą mieć Apple Pay

Już zatem tylko w tych dwóch bankach klientów korzystających od pierwszego dnia z Apple Pay powinno być ponad 20 tys. A przecież wśród instytucji, które udostępniły to rozwiązanie, są jeszcze inne duże banki, takie jak Alior, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Getin czy Raiffeisen Polbank i mniejsze Nest oraz T-Mobile Usługi Bankowe.

Można więc założyć, że wszystkie razem po pierwszym dniu od udostępnienia Apple Pay miały 30-40 tys. klientów korzystających z tego rozwiązania. Dla porównania Google Pay po pierwszych czterech miesiącach działania w Polsce miało ok. 25 tys. użytkowników. Z tym, że zasięg płatności Google’a był wówczas ograniczony do klientów tylko trzech instytucji, a więc Aliora, BZ WBK i T-Mobile Usług Bankowych. Start Apple Pay należy więc ocenić jako bardzo dobry. W kolejnych dniach użytkowników powinno przybywać, choć pewnie nie tak szybko jak pierwszego dnia.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies