Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zakupy online zawsze z chatbotem? Na tę rewolucję jeszcze poczekacie, ale takie rozwiązania zyskują na popularności

Coraz więcej konsumentów korzysta z głosowych lub tekstowych asystentów podczas zakupów w sieci

Handel konwersacyjny, czyli m.in. sprzedaż detaliczna online z użyciem rozmów z chatbotami czy głosowymi asystentami, jest kolejnym etapem rozwoju cyfrowych technologii – takie wnioski płyną z najnowszego raportu Mastercard.

Przeczytajcie także: Jak ma być opodatkowany moneyback z banku?

Firmy wykorzystują chatboty i asystentów głosowych działających dzięki sztucznej inteligencji m.in. do potwierdzania zamówień, powiadamiania o wysyłkach i dostawach oraz rozwiązywania problemów związanych z obsługą klientów.

Z raportu wynika, że 87 proc. amerykańskich konsumentów słyszało o głosowych i tekstowych asystentach, a 66 proc. korzystało już z ich usług. W Unii Europejskiej co piąty konsument robił już zakupy za ich pośrednictwem: 16 proc. wykorzystało te rozwiązania do regulowania płatności, a 7 proc. do realizacji transakcji bankowych.

Badania wykazały również, że, choć inteligentnych asystentów głosowych nie brakuje na rynku, to technologia ta i handel konwersacyjny nie rozwinęły jeszcze w pełni swojego potencjału. – Wielu konsumentów ma wątpliwości, co do bezpieczeństwa tych technologii, zwłaszcza w przypadku handlu elektronicznego – napisano w raporcie.

Przeczytajcie także: Otwarta bankowość coraz bliżej

W Polsce chatboty także są wykorzystywane z powodzeniem w bankowości, do obsługi programów lojalnościowych czy pomocy przy opłacaniu rachunków. Takie rozwiązania poprzez Messengera w Polsce wprowadziły m.in. Bank Handlowy czy Credit Agricole. Ale prawdziwym wyzwaniem dla branży e-commerce mogą być asystenci głosowi. Już dziś za pośrednictwem takich rozwiązań jak Alexa od Amazona można zamówić przesyłkę jak również sprawdzić, gdzie się ona znajduje. Kolejne fintechy pracują nad rozwiązaniami, w których asystent głosowy ułatwi klientom nie tylko zakup produktu, ale także sprawdzi stan konta.

Od takich rozwiązań nie uciekną też sklepy stacjonarne. Podczas niedawnej wizyty w berlińskim centrum innowacji Visy miałem możliwość zaobserwowania innowacyjnych asystentów głosowych przeznaczonych do wykorzystania w butikach. Urządzenia te pomagają dobrać klientowi odpowiedni strój czy informują o pełnej ofercie sklepu.
Fot. Mastercard

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies