Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Paczkę nadaną na Poczcie odbierzecie w Żabce

Poczta Polska negocjuje umowę z właścicielem sklepów Żabka i Freshmarket. Dzięki temu liczba miejsc, w których można będzie odbierać paczki nadane za jej pośrednictwem wzrośnie o 4 tys.

Poczta Poolska buduje sieć punktów click&collect. System ten umożliwia zakup produktu w sklepie internetowym i jego odbiór w punkcie stacjonarnym.

Z moich informacji wynika, że pod koniec tego roku Poczta będzie dysponować siecią 10 tys. punktów, w których będzie można odbierać przesyłki nadawane za jej pośrednictwem. Będzie to możliwe, jeśli powodzeniem zakończą się prowadzone właśnie negocjacje ze spółką Żabka Polska, która dysponuje 4 tys. sklepów działających pod markami Żabka i Freshmarket.

- Prowadzimy rozmowy z operatorami pocztowymi na temat współpracy. Widzimy potencjał we wspólnym realizowaniu tego typu usług. Dzięki sieci ponad 4 tys. sklepów możemy zapewnić klientom szeroką, codzienną dostępność usług w godzinach 6-23 – mówi Jacek Spychała, dyrektor ds. public relations Żabki.

Byłaby to dla niej już druga umowa z operatorem zajmującym się dostarczaniem paczek. W czerwcu rozpoczęła bowiem współpracę z niewielką firmą kurierską Tba Express.

Przeczytaj także: Właściciel marki PolCard zainwestuje w karty pre paid

Poczta przyznaje, że prowadzi rozmowy handlowe z kilkoma podmiotami, zainteresowanymi wejściem do jej sieci click&collect. Dziś jej klienci mogą korzystać z z serwisu kurierskiego oferującego usługi door to door, a także z placówek pocztowych i z mieszczących się w nich urządzeń samoobsługowych. Poczta zamierza także zainstalować 1 tys. nowych samoobsługowych urządzeń nadawczo-odbiorczych.

Następnym elementem powstającej właśnie sieci są zewnętrzne punkty, które obsługują paczki nadawane Pocztą. W marcu PP podpisała umowę z operatorem Stacja z Paczką, dzięki której klienci odbierają paczki w ponad 900 stacjach sieci Orlen. Po podpisaniu umowy z Żabką Poczta posiadałaby już prawie 10 tys. punktów odbioru paczek.

Przeczytak także: ING Bank Śląski oddaje część bankomatów

System click&collect jest, według raportu firmy doradczej Deloitte, narzędziem, dzięki któremu handel tradycyjny może się uzupełniać ze sprzedażą internetową. Liczba punktów pracujących w tym systemie w Europie wzrośnie w 2015 r. o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku i osiągnie pół miliona.

Przypomnijmy, że na przykład sieć odbioru paczek w UPS do końca roku ma liczyć 1,5 tys. punktów. Z kolei InPost posiada obecnie 1,3 tys. paczkomatów i zapowiada dalsze powiększanie sieci.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies