Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki na Twitterze, II kw. 2015 r. – raport Cashless

Najaktywniejszym bankiem na Twitterze jest BZ WBK. Najwięcej obserwujących wciąż ma profil banku centralnego. Pojawił się jeden debiutant

Już 13 polskich banków prowadzi swoje profile na Twitterze. Od ostatniego raportu Cashless na ten temat do grona ćwierkających banków dołączył Alior.

Z drugiej strony profil Meritum Banku jest kompletnie nieaktywny a pamiętając o tym, że instytucja ta padła ofiarą przejęcia, należy założyć, że wkrótce jej profil zostanie zlikwidowany.

Przeczytaj także: Aplikacje mobilne banków, I kw. 2015 r. - raport Cashless

Ponadto analitycy i ekonomiści dwóch banków, a więc mBanku i Raiffeisen Polbanku, prowadzą profile z informacjami o sytuacji na rynkach finansowych. Na Twitterze znajdziemy również profile Biura Maklerskiego Aliora oraz Domu Maklerskiego mBanku. Nie są to jednak oficjalne profile banków. Nie będę więc brał ich pod uwagę w raporcie.

Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należy np. profil mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów dla klientów.

Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.

Przeczytaj także: Przelewy ekspresowe, maj 2015 r. - raport Cashless

W II kw. 2015 r. najaktywniejszym bankiem na Twitterze był BZ WBK, który zamieścił 344 informacje. Nieznacznie wyprzedził pod tym względem mBank (339 tweetów) i Eksperta PKO (300 tweetów).

Aktywność BZ WBK może być zaskakująca, bo do tej pory profil tego banku nie był tak często aktualizowany. Wystarczy powiedzieć, w okresie od kwietnia do czerwca bank zamieścił niemal tyle samo tweetów, co wcześniej, przez cały okres swojej obecności na Twitterze.

Ranking aktywności banków

Pozycja Bank Liczba tweetów w II kw. Liczba tweetów ogółem
1 BZ WBK 344 892
2 mBank 339 3133
3 Ekspert PKO 300 1327
4 ING 275 936
5 Citi 153 1460
6 Pocztowy 114 432
7 NBP 101 1282
8 Alior 99 99
9 Idea 93 1178
10 Moje Inteligo 89 1260
11 Euro Bank 41 121
12 Bank Smart 21 38
13 Meritum 0 1
Razem 1969 12159

Pod względem liczby obserwujących na pozycji lidera znajduje się cały czas profil Narodowego Banku Polskiego, który zwiększył jeszcze przewagę nad drugim BZ WBK. W II kw. profil NBP zyskał aż 750 nowych obserwujących.

Przeczytaj także: Lokaty mobilne, czerwiec 2015 r. - raport Cashless

Trzeba jednak zaznaczyć, że w rankingu najbardziej popularnych banków na Twitterze od poprzedniej edycji raportu niewiele się zmieniło. Warto jednak zauważyć, że na siódmym miejscu znalazł się debiutant Alior, któremu w krótkim czasie udało się uzyskać ponad 700 obserwujących.

Warto także zwrócić uwagę na profil Citi Handlowego, któremu w ciągu minionego kwartału udało się zdobyć 650 nowych obserwujących. Jeżeli utrzyma tempo pozyskiwania fanów w kolejnym okresie, ma szansę na wyprzedzenie, znajdującego się pozycję wyżej Banku Śląskiego.

Ranking popularności banków

Pozycja Bank Obserwujący Nowi obserwujący Pozycja w poprzednim rankingu
1 NBP 8132 750 1
2 BZ WBK 5165 80 2
3 mBank 4027 473 3
4 ING 2398 57 4
5 Citi 1658 650 5
6 Idea 823 208 6
7 Alior 729 729 -
8 Ekspert PKO 460 95 7
9 Moje Inteligo 285 19 8
10 Pocztowy 177 56 9
11 Euro Bank 140 39 10
12 Bank Smart 118 42 11
13 Meritum 72 6 12
Razem 24184 3204

Pomimo wzrostu zainteresowania profilami banków na Twitterze należy zauważyć, że wciąż jest ono znikome w porównaniu z Facebookiem. Tam fanpage tylko jednego mBanku ma niemal 10 razy więcej fanów, niż wszystkie banki razem wzięte na Twitterze.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MBANK, BZ WBK, NBP, ING, CITI

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies