Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
UOKiK: Millennium ma zwrócić opłaty za pakiet bezpieczeństwa sprzedawany razem z kartami

Aby odzyskać pieniądze, klienci banku muszą złożyć reklamację. Mają na to czas do 20 czerwca 2018 r.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował właśnie, że klienci Millennium posiadający karty płatnicze mogą składać reklamacje związane z automatycznym uruchomieniem "Pakietu bezpieczeństwa". Bank pobierał za niego opłaty, jeśli klienci przegapili moment zakończenia promocji. Teraz, zgodnie z decyzją UOKiK mogą występować o zwrot środków pobranych z tego tytułu. Mają na to czas do 20 czerwca 2018 r. a bank ma oddać im pieniądze. Musi także pozytywnie rozpatrzyć już złożone i odrzucone wcześniej reklamacje. Dodatkowo dla tych, którzy zawarli umowy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. i nadal korzystają z "Pakietu bezpieczeństwa", usługa ta przez cały marzec będzie bezpłatna.

Przeczytajcie także: Karta miała być darmowa a bank pobrał opłatę?

To chyba jedna z najbardziej znienawidzonych przez klientów banków i telekomów praktyk, z którą od dłuższego czasu bezskutecznie walczą urzędy takie jak UOKiK czy Urząd Komunikacji Elektronicznej. Kupujecie abonament, usługę, kartę, a wraz z nią czy chcecie czy nie, sieć komórkowa, instytucja finansowa czy dostawca internetu dodaje coś "gratis". Problem w tym, że to darmowe coś, program antywirusowy, granie na czekanie, dodatkowy kanał TV, są bezpłatne tylko przez krótki czas. Potem trzeba zadzwonić na infolinię i usługę wyłączyć. Oczywiście sprzedający liczy na to, że zapomnicie o tym, a jeśli tak się stanie z radością zacznie naliczać opłatę.

Przeczytajcie także: 20 mln zł kary dla Millennium

W Millennium scenariusz był podobny. Klienci, którzy między 28 marca 2015 r. a 1 października 2016 r. podpisywali z tym bankiem umowę o kartę debetową lub kredytową, automatycznie nabywali usługę "Pakiet bezpieczeństwa". Polegała ona na ubezpieczeniu karty i wysyłaniu powiadomień SMS o transakcjach. Po bezpłatnym okresie promocyjnym bank pobierał za nią 3,99 zł miesięcznie. Aby zrezygnować z "Pakietu bezpieczeństwa", klienci musieli zadzwonić na infolinię albo wybrać się do banku.

UOKiK przeprowadził postępowanie administracyjne i ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa. Zastrzeżenia wzbudziło to, że bank przerzucił na klientów konieczność rezygnacji z "Pakietu Bezpieczeństwa". Klient, który chciał zrezygnować z usługi, musiał pilnować terminu, w którym przestawała być ona bezpłatna. Inaczej wbrew swej woli mógł zostać obciążony opłatami.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies