Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płacicie za buty a w pakiecie dostajecie kartę miejską. Niekonwencjonalny pomysł z Berlina

Połączeniem butów i rocznego biletu na przejazdy komunikacją producent świętuje 90-lecie berlińskiego zarządcy transportu miejskiego

W wielu polskich miastach toczą się obecnie prace nad unowocześnieniem systemu poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską. Duża część z nich, o ile nie większość projektów, idzie w kierunku systemu obowiązującego od paru lat w Londynie. Tam aby zapłacić za przejazd metrem czy autobusem, nie trzeba kupować papierowego biletu. Wystarczy zbliżeniowa karta bankowa, którą przykłada się do odpowiedniego czytnika w wyniku czego z rachunku posiadacza karty pobierana jest właściwa kwota. W razie kontroli wystarczy przyłożyć tę samą kartę do specjalnego terminala w rękach sprawdzającego.

Przeczytajcie także: Warszawa zmieni kartę miejską dopiero w 2023 r.

Tymczasem na ciekawy pomysł połączenia wytwarzanych przez siebie wyrobów z biletem miejskim wpadł niemiecki producent obuwia – firma Adidas. Z okazji 90-lecia BVG (instytucja organizująca transport miejski w Berlinie) wypuści na rynek limitowaną partię 500 par butów z zaszytą w języku zbliżeniową kartą miejską.

Karta uprawnia do przejazdów wszystkimi środkami komunikacji BVG do końca 2018 roku. Buty mają trafić do sprzedaży 15 stycznia i będzie je można zamówić przez internet. Będą kosztować 180 euro, czyli mniej niż roczny bilet miejski w Berlinie. Rzeczniczka BVG Petra Reetz tłumaczy w serwisie B.Z., że aby korzystać z biletu, należy podczas podróży mieć obuwie na nogach. Bilet zostanie uznany za nieważny, jeśli pasażer będzie przewoził buty na przykład w pudełku.

Przeczytajcie także: Wrocław stawia na płatności bezgotówkowe

Opisany tu projekt to tylko ciekawostka – zakładam, że większość nabywców limitowanej serii adidasów potraktuje buty jako eksponat i nie będzie korzystać z nich na co dzień. Pokazuje to jednak, jakie niekonwencjonalne rozwiązania można opracować przy wykorzystaniu współczesnej technologii, także w obszarze płatności za usługi miejskie.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies