Kampanie donacyjne z wykorzystaniem płatności internetowych mogą polepszyć warunki życia ludzi i zatrzymać błędne koło ubóstwa
Czy wiecie, że mieszkańcy krajów rozwijających się, muszą płacić niemal całą dzienną pensję za jeden podstawowy posiłek – a nawet więcej, jeśli w kraju trwa wojna domowa lub znajduje się on w gospodarczej zapaści? Tak wynika z najnowszego raportu Światowego Programu Żywnościowego ONZ (World Food Programme, WFP) i firmy Mastercard. Najgorsza sytuacja jest w krajach ogarniętych wojną i konfliktami etnicznymi jak Sudan Południowy, Nigeria, Syria czy Demokratyczna Republika Konga. Poza działaniami zbrojnymi powodem głodu są także przerywane łańcuchy dostaw oraz nieodpowiednio przechowywane plony z powodu braku rozwiązań technicznych.
Przeczytajcie także: Mastercard otwiera nowy rozdział w historii Masterpassa
Jak czytam w raporcie, koszt podstawowego posiłku np. ryżu z fasolą w najbiedniejszych krajach świata może sięgnąć setek dolarów, jeśli uwzględnić siłę nabywczą pieniądza. Wyliczono, że przy warunkach jakie panują w Sudanie Południowym, podstawowy posiłek w Polsce kosztowałby ponad 200 zł. Tak ogromne rozbieżności nie pozwalają przejść obojętnie wobec problemu, tym bardziej że codziennie 815 milionów ludzi na świecie cierpi głód. Wiele firm, w tym Mastercard, wdraża programy pomocowe, aby zniwelować krzywdzące nierówności w dostępie do jedzenia. Pomóc możecie także i Wy.
Przeczytajcie także: Niedługo PayPalem będziecie płacić w sklepach stacjonarnych
Mastercard w ramach globalnej inicjatywy zapowiedział, że docelowo ufunduje 100 milionów posiłków potrzebującym na całym świecie. Jednym z etapów tej pomocy była m. in. inicjatywa Priceless Causes czyli Bezcenne Pomaganie. W ramach akcji, która wystartowała w sierpniu tego roku, za każdym razem, gdy zapłaciliście za zakupy kartą Mastercard lub Maestro w Empiku, organizacja fundowała jeden posiłek dla potrzebujących. Co prawda ta zbiórka już się skończyła, ale nadal możecie pomagać za pośrednictwem strony World Food Programme.
Zostaw komentarz