Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To chyba masowa akcja bo kolejna instytucja ostrzega przed telefonicznymi oszustami. Tym razem PKO

Z ostrzeżenia wynika, że oszuści wyłudzają w trakcie rozmowy telefonicznej dane pozwalające przejąć kontrolę nad kontem bankowym

Temat komunikatów i ostrzeżeń przed ewentualnymi wyłudzeniami opisywałem już szerzej na łamach Cashless w ostatnich dniach. Dla przypomnienia działanie oszustów polega na kontakcie telefonicznym, gdy podają się za pracowników banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem, i powołując się na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa, proszą o podanie poufnych informacji. W rzeczywistości ich celem jest wyłudzenie danych do logowania do serwisu internetowego oraz kodów z narzędzia autoryzacyjnego.

Przeczytajcie także: Fraudów kartowych ma być jeszcze mniej

O procederze informowała wcześniej Komisja Nadzoru Finansowego, ING Bank Śląski czy Związek Banków Polskich. Komunikat o ostrzeżeniach postanowił wydać także największy bank w Polsce - PKO BP. Choć żadna z instytucji nie decyduje się na stwierdzenie, że ewentualne działanie oszustów może mieć charakter masowy, wydaje się, że takie jest, a banki chcą uczulić swoich klientów korzystających z bankowości internetowej na nowe zjawisko.

Przeczytajcie także: ING ostrzega przed oszustami wyłudzających dane logowania

Pamiętajcie o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie mu haseł dostępu do serwisu internetowego. Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika banku. Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Was dyspozycji, np. zlecenia przelewu, założenia lokaty, zmiany danych korespondencyjnych, zdefiniowania płatności lub zlecenia stałego. O wszelkich podejrzanych telefonach od osoby podającej się za pracownika instytucji finansowej warto niezwłocznie powiadomić swój bank.



UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies