Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alicki: w drugiej połowie roku zaoferujemy wygodne narzędzie do potwierdzania tożsamości w internecie

Instrument, który chce wprowadzić na rynek kierowany przez Alickiego KIR, oparty będzie o identyfikatory służące do logowania na bankowe rachunki

Wyobraźcie sobie, że robicie zakupy w sklepie internetowym. Aby je sfinalizować, macie do wyboru kilka sposobów. Możecie np. zalogować się do swojego profilu w tym sklepie, ale aby to zrobić, wcześniej musielibyście się w nim zarejestrować. Jeżeli zakupy u danego handlowca robicie rzadko, idę o zakład, że po paru miesiącach czy latach nie będziecie pamiętać ani loginu ani hasła do tego sklepu. W praktyce więc wiele osób wybiera zakupy bez logowania, a wówczas za każdym razem musi podawać mnóstwo danych, takich jak np. sposób i adres dostawy.

Przeczytajcie także: Oto nowa aplikacja mobilna od mBanku

Wkrótce ten problem może zniknąć. Jak mówi w wywiadzie udzielonym Monice Krześniak-Sajewicz z Interii Piotr Alicki, prezes KIR, kierowana przez niego spółka w II poł. bieżącego roku zaoferuje narzędzie służące do potwierdzania tożsamości w sieci, oparte o identyfikatory służące dziś do logowania na rachunki bankowe. Nie będzie więc już trzeba pamiętać dziesiątek loginów i haseł do różnych miejsc w internecie. – Narzędzie, które wkrótce zaoferujemy, opiera się na modelu węzła. Dzięki temu poszczególne banki nie będą musiały podpisywać bilateralnych umów z każdym usługodawcą – mówi Piotr Alicki w Interii.

Przeczytajcie także: Nowy system Aliora jeszcze w tym półroczu

Ze słów prezesa KIR-u wynika, że nowe narzędzie do weryfikacji tożsamości wykorzystywać będzie prawdopodobnie kody Blik. Alicki zapewnia, że bank uwierzytelniający nie będzie miał dostępu do informacji na temat czynności, które klient będzie wykonywał na zewnętrznych portalach. Z kolei usługodawca nie otrzyma np. informacji o saldzie na rachunku klienta a jedynie potwierdzenie, że jest on osobą o danym nazwisku i numerze Pesel.

Źródło: Interia

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: KIR, BLIK, ID

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies