Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa Checkout startuje w Polsce. Wśród pierwszych akceptantów mają znaleźć się sklepy OleOle! i Euro

Rozwiązanie od razu będzie dostępne dla klientów wszystkich banków z Polski

Z dzisiejszego komunikatu prasowego Visy wynika, że start rozwiązania Visa Checkout nad Wisłą zbliża się wielkimi krokami. Organizacja zapowiada, że pierwsze sklepy internetowe zaczną przyjmować płatności przy pomocy Checkout już za kilka tygodni. Obecnie mają trwać finalne prace wdrożeniowe z agentami rozliczeniowymi oraz akceptantami.

– Finalizujemy wdrożenie Visa Checkout z pierwszymi detalistami i agentami rozliczeniowymi w Polsce. Wraz z uruchamianiem usługi przez kolejne e-sklepy będziemy proponować konsumentom atrakcyjne promocje, które zachęcą ich do płacenia poprzez Visa Checkout. Pierwsza z nich powinna rozpocząć się w ciągu kilku tygodni – mówi Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa.

Tyle komunikat Visy. Natomiast z moich nieoficjalnych informacji wynika, że wśród pierwszych sklepów, które zaczną przyjmować płatności za pomocą rozwiązania Checkout, będą OleOle! oraz Euro. Tak się składa, że w obu płatności obsługuje PayU. Czy to znaczy, że wkrótce we wszystkich sklepach korzystających z serwisu PayU, a więc także na Allegro, będzie można płacić za pomocą nowego instrumentu Visy?

Przeczytajcie także: R. Polbank uruchomi nowy program lojalnościowy

Biuro prasowe PayU potwierdza, że pracuje nad wdrożeniem Visa Checokut dla swoich klientów, a wśród nich znajdują się także wymienione przeze mnie dwa sklepy z elektroniką. Nie podaje jednak terminów wdrożeń. Z moich informacji wynika, że w OleOle! oraz Euro będziecie mogli zapłacić za zakupy przy pomocy Checkout już w przyszłym miesiącu.

Visa Checkout umożliwia dokonanie płatności za pomocą jednego kliknięcia oraz podania loginu i hasła. Swoją kartę i adres dostawy użytkownik rejestruje w systemie tylko raz. Później, płacąc za zakupy, wybiera jedynie przycisk Visa Checkout na stronie detalisty i potwierdza płatność podając nazwę użytkownika oraz hasło. Dzięki temu, aby dokonać transakcji, nie trzeba mieć przy sobie karty ani każdorazowo wprowadzać wszystkich niezbędnych danych.

Visa Checkout umożliwia zapisanie dowolnych kart płatniczych – debetowych i kredytowych – zarówno z logo Visa, jak i innych systemów. Ich wydawcy, czyli np. banki, nie muszą przy tym prowadzić żadnych prac wdrożeniowych, aby klienci mogli z nowego rozwiązania korzystać. Visa deklaruje, że usługa jest przystosowana do optymalnego działania tak na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, w tym na smartfonach.

Przeczytajcie także: PayU wdrożyło Masterpassa

O bezpieczeństwo transakcji realizowanych poprzez Visa Checkout dba wielopoziomowy system zabezpieczeń wykorzystujący m.in. usługę 3D Secure. Użytkownicy Visa Checkout mają dostęp do takich samych przywilejów, jakie zapewnia im tradycyjne posługiwanie się kartami – np. możliwości skorzystania z procedury chargeback, która pozwala na odzyskanie wydanych pieniędzy w wypadku niedostarczenia zakupionego w internecie produktu lub niezrealizowania usługi opłaconej kartą.

Rynkowy debiut Visa Checkout może mieć duże znaczenie dla detalistów. Jak pokazują wyniki badań, dzięki tej usłudze klienci sklepów internetowych znacznie rzadziej porzucają koszyki. Użytkownicy Visa Checkout finalizują 86 proc. transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku i realizują ich o 30 proc. więcej na osobę niż pozostali klienci. 9 na 10 badanych jest zadowolonych z transakcji i deklaruje chęć ponownego skorzystania z Visa Checkout.

AKTUALIZACJA

Winien Wam jestem pewne sprostowanie a może bardziej doprecyzowanie. Otóż z informacji przekazanych mi dzisiaj przez przedstawiciela spółki zarządzającej sklepami OleOle! oraz Euro wynika, że ma ona kilku dostawców płatności. Nad wdrożeniem Checkout pracuje nie z PayU, tylko z firmą tpay. Przy okazji dowiedziałem się, że szczęśliwy finał tych prac spodziewany jest w pierwszych dniach kwietnia.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies