Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
43 proc. O tyle wzrosła w ubiegłym roku sprzedaż biletów przez smartfony w Warszawie

Jednak w stosunku do całości przychodów miasta z biletów mobilna sprzedaż odpowiada jedynie za ok. 1 proc. z nich

Władze Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie podały dziś statystyki na temat przychodów osiągniętych ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w ubiegłym roku. Okazuje się, że wyniosły one niecałe 825 mln zł. To o ok. 6 mln zł więcej niż w roku 2015.

Przeczytajcie także: Aplikacja UberEats startuje w Warszawie

Co ciekawe w wartościach bezwzględnych największy wzrost odnotowano w sprzedaży biletów w mobilnych automatach znajdujących się na pokładach autobusów czy tramwajów. W 2015 r. pasażerowie kupili w nich bilety o łącznej wartości ok. 63,5 mln zł. W roku 2016 wartość ta wzrosła do ok. 82,2 mln zł.

Licząc jednak procentowo największym wzrostem popularności wśród pasażerów stołecznej komunikacji jako kanał dystrybucji biletów mogą pochwalić się aplikacje mobilne. Z danych ZTM wynika, że w ubiegłym roku przy pomocy smartfona kupiono bilety o wartości ok. 9,3 mln zł. Tymczasem w roku 2015 w ten sposób sprzedano bilety za 6,5 mln zł. Oznacza to wzrost rok do roku o ok. 43 proc.

Przeczytajcie także: Mercedes także wchodzi w płatności

Niestety na tle całej sprzedaży wynik zanotowany przez aplikacje mobilne jest skromny – odpowiadają one za zaledwie ok. 1 proc. sprzedaży. Wydaje mi się, że główną przyczyną tego jest fakt, iż użytkownicy aplikacji wciąż nie mogą kupować za ich pomocą biletów długookresowych, czyli np. miesięcznych czy kwartalnych. A podejrzewam, że sprzedaż takich biletów stanowi gros przychodów ZTM. Bilety jednorazowe kupują tylko turyści oraz osoby okazjonalnie podróżujące komunikacją miejską.

Mobilną sprzedaż biletów komunikacyjnych w stolicy prowadzą operatorzy trzech aplikacji: moBiLET, mPay i SkyCash. Najwięcej sprzedaje ten ostatni a najmniej mPay. SkyCash jako jedyny umożliwia także opłacanie telefonem postoju w płatnej strefie parkowania w Warszawie.

Fot. Aktron/Wikipedia

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies