Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Koniec sporu o interchange w Kanadzie. Visa dogadała się z tamtejszym Walmartem

Plastiki z logo Visy już wróciły do sklepów tej sieci w Kanadzie. Szczegółów zawartego porozumienia nie ujawniono

– Osiągnęliśmy porozumienie z Visą, które pozwoli wznowić przyjmowanie płatności kartami tej organizacji w naszych kanadyjskich sklepach. Klienci mogą w nich używać swoich kart Visa już od 6 stycznia 2017 r. – czytam w komunikacie opublikowany przez Walmart.

Przeczytajcie także: Rekordowa sieć akceptacji kart w Polsce

Umowa kończy wielomiesięczny spór o wysokość prowizji interchange, jaka odprowadzana jest do wydawców kart z tytułu płatności dokonanych plastikami. Amerykańska sieć handlowa ujawniła, że co roku ponosi z tego tytułu koszty na poziomie przekraczającym 100 mln dolarów. Zdaniem kanadyjskiego Walmartu naliczane prowizje były nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do opłat pobieranych w innych krajach i niekorzystnie wpływały na ofertę handlową tej sieci. Tymczasem Visa podkreślała, że Walmart płacił jedną z najniższych prowizji spośród kanadyjskich sieci handlowych.

Przeczytajcie także: Walmart przestaje akceptować karty bo są za drogie

Warto przypomnieć, że wysoka stawka prowizji interchange była jedną z przyczyn braku terminali płatniczych w wielu sieciach w Polsce. Pamiętacie zapewne przykład Biedronki, która rozpoczęła akceptację kart dopiero po redukcji interchange do 0,5 proc. Dziś prowizja ta jest jeszcze niższa i wynosi maksymalnie 0,2-0,3 proc., odpowiednio dla kart debetowych i kredytowych. Jej obniżenie do tego poziomu jest podawane za jeden z powodów wzrostu opłat pobieranych od konsumentów przez banki z tytułu korzystania z kart i rachunków osobistych.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies