Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Portmonetka PeoPay przestała działać? Tak mogło być, ale to nie znaczy, że bank ją wyłączył

Po ostatniej aktualizacji apki część użytkowników mogła mieć problem z płatnościami HCE

Od kilku dni część użytkowników wirtualnej portmonetki PeoPay ma problemy z wykonywaniem za jej pomocą zbliżeniowych płatności w technologii HCE. Czytelnicy donieśli mi, że po ostatniej aktualizacji, jeśli zbliży się smartfon do terminala, ten drugi generuje komunikat, że karta straciła ważność. Zapytałem o to biuro prasowe Pekao.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza Masterpassa do PeoPay

Okazuje się, że problemy rzeczywiście się pojawiły i są efektem błędu w aktualizacji. Sposobem na poradzenie sobie z tym miało być zalogowanie się do aplikacji, dzięki czemu mogła ona pobrać nowe tokeny służące do przeprowadzania płatności. Biuro prasowe Pekao zapewniło jednak, że już została wgrana poprawka do PeoPay, dzięki czemu tego rodzaju problemy nie powinny występować.

Informacja o nieważności karty wzbudziła wśród użytkowników portmonetki PeoPay szczególne zaniepokojenie z tego względu, że bank od dłuższego czasu już nie rozwija tego rozwiązania i pojawiają się obawy, iż chce je całkowicie zamknąć. Portmonetka PeoPay nie została na przykład wyposażona w funkcję transakcji na tzw. webposach w urzędach administracji publicznej czy też w możliwość dokonywania płatności Masterpassem. Póki co jednak obawy te są nieuzasadnione.

Przeczytajcie także: Kierowcy Ubera będą dowozić jedzenie

Pekao zaprzestał oferowania portmonetki PeoPay nowym klientom w wyniku rekomendacji nadzoru dotyczących zakazu sprzedaży anonimowych kart przedpłaconych – portmonetka PeoPay została do nich zaliczona. Z informacji przekazanych mi w ubiegłym miesiącu przez przedstawicieli Pekao wynika, że bank na razie nie zamierza wyłączać jej tym klientom, którzy z niej jeszcze korzystają. Obecnie ma to być około kilkuset osób.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies