Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kod QR w płatnościach nie umarł. Masterpass wykorzystuje go w sklepach stacjonarnych

Cyfrowy portfel od Mastercarda działa wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności SnapScan. Transakcja  przeprowadzana jest z wykorzystaniem kodów QR

Mastercard rozszerzył funkcjonalność swojego portfela cyfrowego Masterpass o płatności NFC w zwykłych sklepach nie dalej niż w lipcu tego roku. Tymczasem w serwisie NFCworld znalazłem właśnie informację, że Masterpass może być już wykorzystywany do płacenia w ponad 30 tys. placówkach handlowych w Republice Południowej Afryki. Płatność nie odbywa się jednak przy wykorzystaniu technologii NFC a poprzez wpisanie w aplikacji SnapScan kwoty i zeskanowanie smartfonem kodu QR wydrukowanego i wystawionego w sklepie.

Przeczytajcie także: Drugi bank w Polsce uruchomił portfel Masterpass

Źródłem pieniądza jest podpięta do aplikacji karta bankowa. SnapScan udostępnia swoją sieć akceptacji także użytkownikom komunikatora i superwalleta WeChat, o którym mogliście przeczytać w tym tekście. SnapScan został uruchomiony w 2013 r. przez Standard Bank we współpracy z chińskim gigantem z branży e-commerce, właścicielem komunikatora WeChat i platformy e-commerce JD.com najpoważniejszego konkurenta Alibaby. Za pomocą WeChat i SnapScan można płacić w RPA od listopada 2015 r.

Przeczytajcie także: W cyfrowych portfelach przodują Chińczycy

W Polsce Masterpass na razie może być wykorzystywany do płatności w środowisku e-commerce. Mogą nim płacić klienci Raiffeisen Polbanku, BZ WBK i BGŻ BNP Paribas a także użytkownicy kart wydanych przez inne instytucje, jeżeli zarejestrują się przez stronę firmy uPaid. Wkrótce Masterpassem zapłacicie też we wszystkich sklepach obsługiwanych przez PayU.

Źródło: NFCworld

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies