Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zbliża się ważny weekend dla klientów byłego Nordea Banku

Ok. 300 tys. osób, które mają rachunek w tej instytucji, w poniedziałek zostanie przełączonych na system transakcyjny PKO BP

To tzw. fuzja operacyjna, ostatni rozdział wcielania skandynawskiego banku oraz jego klientów w struktury PKO. Użytkownicy rachunków byłej Nordei już od godz. 11 w najbliższy piątek nie będą mogli zalogować się na swoje konto. Nie będą też mogli zlecać transakcji w oddziałach oraz poprzez call center.

Przeczytaj także: Polacy zamknęli kilkaset tysięcy kont bankowych

System transakcyjny ruszy na nowo w poniedziałek o godz. 7 rano. Wówczas jednak nie będzie już można zalogować się do dotychczasowego serwisu tylko do iPKO. Przedstawiciele PKO deklarują natomiast, że karty płatnicze przez cały weekend będą działały normalnie.

Wraz z fuzją operacyjną klienci byłego Nordea Banku zyskają parę nowych możliwości, których dotąd byli pozbawieni. Mowa np. o autoryzacji transakcji za pośrednictwem haseł SMS-owych, aplikacji mobilnej IKO czy pakiecie produktów Junior skierowanym do najmłodszych klientów.

Fuzja operacyjna wiąże się również z pewnymi niedogodnościami dla klientów PKO BP. W ich przypadku przerwa techniczna będzie jednak krótsza i rozpocznie się w niedzielę o godz. 14 a potrwa do poniedziałku rano. Karty, bankomaty oraz płatności mobilne Blik mają funkcjonować niemal normalnie. Klienci nie będą tylko otrzymywać alertów SMS-owych na temat przeprowadzonych transakcji a użytkownicy płatności Blik nie będą mogli za ich pośrednictwem płacić w sklepach internetowych.

Przeczytaj także: Oto kolejny bank, w którym konto można założyć bezpośrednio przez aplikację

Zakończona kilka godzin temu konferencja prasowa, na której PKO przedstawiło szczegółowy harmonogram fuzji operacyjnej, zbiegła się w czasie z ostrzeżeniem Komisji Nadzoru Finansowego przed możliwymi cyberatakami na systemy informatyczne banków. Zdaniem przedstawicieli PKO to kompletny przypadek.

Klienci powinni jednak pamiętać, by upewnić się, że logują się na stronie swojego banku. Pod żadnym pozorem nie powinni więc podawać loginu i hasła do konta na stronach, na które trafili np. poprzez kliknięcie w link otrzymany pocztą elektroniczną.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies