Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Raport ZBP wskazuje dominującą rolę kanałów cyfrowych w komunikacji banków z klientami

Dane Związku Banków Polskich pokazują też rosnącą popularność bankowania wyłącznie na urządzeniach mobilnych, co zasadniczo potwierdza trendy widoczne w analizach publikowanych wcześniej przez cashless.pl

W czwartek ZBP opublikował raport Netbank przedstawiający dane na temat trendów w usługach bankowych w III kw. 2025 r. Zawarte w nim informacje w znaczącym stopniu pokrywają się z tymi prezentowanymi przez redakcję cashless.pl w ramach cokwartalnych analiz, przygotowywanych na podstawie ankiet rozsyłanych do banków działających na polskim rynku.

Przeczytajcie także:  Klarna uruchamia przelewy P2P w aplikacji

Zgodnie z najnowszą wersją dokumentu Netbank, liczba umów na dostęp do bankowości internetowej zwiększyła się w ujęciu kwartalnym o 1,2 proc. do 45,3 mln. Według danych zebranych przez cashless.pl jest to odpowiednio 0,8 proc. i 48,4 mln (różnica w liczbie bezwzględnej wynika z nieco odmiennej metodyki). Warto odnotować spadek aktywnie bankujących internetowo. Jak podaje ZBP, liczba tego typu klientów zmniejszyła się w III kw. o 3 proc. do 22,5 mln. Zgodnie ze statystykami udostępnionymi przez cashless.pl, liczba osób aktywnie korzystających z e-bankowości zmniejszyła się o 0,3 proc. do 22,6 mln.

Jednocześnie klienci coraz chętniej korzystają z usług bankowych w aplikacjach mobilnych. ZBP podaje, że w III kw. było 26,8 mln takich osób, o 2,1 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Statystyki gromadzone przez redakcję cashless.pl wskazują na skok w górę o 2,6 proc. do 28,4 mln osób.

Przeczytajcie także:  Uwaga na wyjątkowo długą przerwę w funkcjonowaniu systemu Elixir w święta

Coraz mocniej rośnie także kategoria klientów mobile only, realizujących swoje potrzeby związane z usługami bankowymi wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Raport Netbank wskazuje na wzrost liczby wspomnianych użytkowników o 3,2 proc. do 20 mln. Zgodnie z informacjami zaraportowanymi przez banki do cashless.pl, od lipca do września 2025 r. liczba klientów mobile only wzrosła o 3,4 proc. do 20,2 mln.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies