
Funkcja jest udostępniana stopniowo od 17 grudnia 2025 roku, kiedy to zaktualizowano "Warunki korzystania z usługi zakupowej Klarna"
Klarna poinformowała klientów, że udostępnia w swojej aplikacji nową funkcję. Jest to usługa przesyłania pieniędzy do znajomych i członków rodziny, którzy także korzystają z usług tego fintechu. By przekazać pieniądze, wystarczy znać numer telefonu lub adres e-mail odbiorcy.
Fintech informuje, że nowa funkcja jest wprowadzana stopniowo od 17 grudnia 2025 r., czyli od momentu zaktualizowania "Warunków korzystania z usługi zakupowej Klarna". Nie pojawi się zatem od razu w aplikacjach wszystkich klientów. Na moim telefonie jeszcze jej nie odnalazłem.
Jak to działa? "Przelewy między użytkownikami salda Klarna są zazwyczaj wysyłane i odbierane natychmiast i można je wykonywać o każdej porze dnia, bezpośrednio z aplikacji Klarna. Możesz wysyłać pieniądze używając tylko numeru telefonu lub e-maila odbiorcy i zapisywać częstych odbiorców jako kontakty, aby przyszłe przelewy były jeszcze szybsze" – czytam w rozesłanym do klientów komunikacie.
Po udanej transakcji będzie można zobaczyć imię i nazwisko odbiorcy, ale tylko wtedy, gdy zdecydował się je udostępnić. To ustawienie jest domyślnie włączone, aby przelewy były bezpieczniejsze i łatwiejsze. Można je jednak wyłączyć w aplikacji. Podobnie jak w przypadku przelewów P2P w innych tego typu aplikacjach, na przykład Revoluta, jeśli znacie innego użytkownika Klarna i zapisaliście swoje dane w kontaktach telefonu oraz zdecydowaliście się udostępnić swoje listy kontaktów, będziecie mogli znaleźć się nawzajem w aplikacji jako potencjalni odbiorcy.
Klarna zastrzega, że ze względów bezpieczeństwa może ustalić limity przelewów lub kwot, z których będzie można skorzystać jednego dnia. Wymogi AML (związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy) sprawiają także, że część operacji jest weryfikowana, co może opóźnić realizację niektórych transakcji.