Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Odroczone płatności stały się jednym z najważniejszych elementów finansowania konsumenckiego w Polsce

Ten rok był przełomowy w zakresie rozwiązań omnichannel. Odroczone płatności, nadal kojarzone głównie z segmentem e-commerce, dzięki współpracy Twisto z Comfino pojawiły się w sklepach stacjonarnych

Po dwukrotnym wzroście wartości finansowania BNPL w 2024 r., bieżący rok kontynuuje silnie wzrostowy trend. Odroczone płatności stały się jednym z najważniejszych elementów finansowania konsumenckiego w Polsce. Ich wciąż dynamicznie rozwijający się rynek jest już na tyle ukształtowany, że staje się punktem odniesienia dla pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w których ten sposób płatności dopiero się upowszechnia.

Jednym z kluczowych motorów wzrostu jest rozszerzenie oferty płatności. Klienci oczekują większej elastyczności niż klasyczne odroczenie o 30 dni, dlatego dużą popularność zdobywają produkty ratalne, oferujące przy tym ten sam intuicyjny UX. Rozwiązania Twisto, takie jak "Zapłać za 30 dni lub w 3 ratach", "Podziel na 3" czy możliwość rozłożenia spłaty do 12 miesięcy w aplikacji, są odpowiedzią na realne potrzeby użytkowników, którzy chcą mieć większą kontrolę nad budżetem i elastyczność.

Przeczytajcie także: BNPL dla firm zwiększa konkurencyjność w e-commerce B2B

2025 r. był również przełomowy w zakresie rozwiązań omnichannel. Odroczone płatności, nadal kojarzone głównie z segmentem e-commerce, dzięki współpracy Twisto z Comfino pojawiły się w sklepach stacjonarnych. Nie chodzi jednak wyłącznie o przeniesienie tej formy płatności do świata offline, ale zaoferowanie klientowi tego samego wygodnego doświadczenia znanego z zakupów online, gdzie cały proces trwa kilka sekund i nie wymaga aplikacji ani karty.

Zauważalnym trendem jest również rosnące zainteresowanie płatnościami odroczonymi obserwowane w nowych, nietradycyjnych dla branży kategoriach: zakupów wielkogabarytowych, produktów rzemieślniczych, biletów na wydarzenia czy specjalistycznych usług prawnych. To pokazuje, że BNPL stał się uniwersalnym narzędziem płatniczym, a nie niszą dostępną przy zakupie ubrań czy elektroniki.

Przeczytajcie także: BNPL nie tylko w e-commerce

Mając dostęp do szerokiej perspektywy Grupy Param, właściciela Twisto, widzimy, że model rozwijany w Polsce może być z powodzeniem rozwijany w innych krajach regionu. To właśnie zagraniczna ekspansja i przeniesienie wypracowanych w Polsce praktyk przyczyniły się do wzrostu wartości transakcji o 120 proc. i przychodów o 60 proc. przez ostatni rok na wszystkich rynkach, na których działamy. Obecnie kontynuujemy zagraniczną ekspansję w Bułgarii, gdzie od listopada bieżącego roku klienci mogą skorzystać z dedykowanych na ten rynek produktów. Ofertę, którą tam wdrażamy, wypracowaliśmy na bazie naszych dotychczasowych doświadczeń.

Felieton ukazał się w raporcie Krajobraz płatności odroczonych w Polsce 2025.

KATEGORIA
FELIETONY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
Urszula Kasperska
Dyrektorka sprzedaży i rozwoju biznesu w Polsce, Twisto
Aktywny od:15.12.2025 · Dodał(a): 1 artykuł

Inne artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies