Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PolCard: większość klientów stacji benzynowych woli korzystać z płatności bezgotówkowych

Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę aut na polskich drogach, przedsiębiorcy zaspokajający potrzeby kierowców powinni inwestować w rozwiązania samoobsługowe

W październiku 2025 r. liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych sięgnęła prawie 59,3 tys. – wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Statystyka wzrosła o 9,7 proc. względem tego samego miesiąca 2024 r. (na koniec 2024 r. w Polsce było łącznie zarejestrowanych 23 mln pojazdów). Zdaniem przedstawicieli Fiserv Polska, właściciela marki Polcard, ze względu na skalę rynku oraz potrzeby klientów, przedsiębiorcy powinni inwestować w nowoczesne usługi płatności oraz rozwiązania automatyczne.

Przeczytajcie także: Krajobraz płatności odroczonych w Polsce 2025

– Z zeszłorocznej edycji naszego badania "Preferencje płatnicze Polaków" wynika, że 57 proc. konsumentów wybiera płatności bezgotówkowe będąc na stacji benzynowej. Właśnie dlatego nowoczesne płatności przestały być opcją, a stały się standardem, kluczowym dla zaspokojenia oczekiwań klientów i utrzymania konkurencyjności – uważa Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska.

Przeczytajcie także: mBank i PKO ostrzegają przed oszustwami na fałszywe legitymacje pracownika

Jednocześnie wśród konsumentów coraz popularniejsze są rozwiązania samoobsługowe. Około 60 proc. badanych przez Fiserv Polska zaznacza, że ceni oszczędność czasu, jaką są samoobsługowe myjnie samochodowe. Przedstawiciele PolCardu podkreślają więc, że w tego typu miejscach płatności bezgotówkowe pozwalają tworzyć przewagę rynkową i budują pozytywne doświadczenia wśród klientów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies