Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kwartalna liczba zbliżeniowych "bliknięć" przekroczyła 90 mln. Najwięcej wykonali ich klienci PKO BP

Natomiast najlepszą kwartalną dynamikę wzrostu w ujęciu procentowym wykazał Alior

W III kw. 2025 r. klienci wykonali ponad 90 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym – wynika z danych zgromadzonych przez cashless.pl. Rezultat jest o 6 proc. lepszy niż w poprzednim kwartale oraz o 14 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Przeczytajcie także:  Projekt ustawy regulującej płatności odroczone może być przyjęty przez RM w I kw. 2026 r.

Za ponad 53,3 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym odpowiada pierwsze w zestawieniu PKO BP. Klienci drugiego w rankingu Millennium dokonali 15,3 mln tego typu płatności, a trzeciego mBanku – 12,6 mln. W statystyce za III kw. warto zwrócić uwagę na rezultat Aliora. Bank od lipca do września odnotował 2,3 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym, o 15 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Tym samym instytucja utrzymała najwyższą kwartalną dynamikę wzrostu, którą odnotowała też w II kw.

Przeczytajcie także:  W rok przybyło ponad 1,5 mln umów bankowości internetowej

W tym momencie Blik zbliżeniowy obecny jest w sześciu instytucjach, które są jednocześnie udziałowcami dostawcy rozwiązania, czyli Polskiego Standardu Płatności. Warto także podkreślić, że zbliżeniowe płatności Blikiem dostępne są na razie na telefonach z systemem Androida. Jak wynika z informacji cashless.pl, rozwiązanie ma być także gotowe do wdrożenia na urządzeniach z systemem iOS, choć żaden bank jeszcze tej usługi nie udostępnił klientom. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

 
KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies