
Natomiast najlepszą kwartalną dynamikę wzrostu w ujęciu procentowym wykazał Alior
W III kw. 2025 r. klienci wykonali ponad 90 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym – wynika z danych zgromadzonych przez cashless.pl. Rezultat jest o 6 proc. lepszy niż w poprzednim kwartale oraz o 14 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Za ponad 53,3 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym odpowiada pierwsze w zestawieniu PKO BP. Klienci drugiego w rankingu Millennium dokonali 15,3 mln tego typu płatności, a trzeciego mBanku – 12,6 mln. W statystyce za III kw. warto zwrócić uwagę na rezultat Aliora. Bank od lipca do września odnotował 2,3 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym, o 15 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Tym samym instytucja utrzymała najwyższą kwartalną dynamikę wzrostu, którą odnotowała też w II kw.
W tym momencie Blik zbliżeniowy obecny jest w sześciu instytucjach, które są jednocześnie udziałowcami dostawcy rozwiązania, czyli Polskiego Standardu Płatności. Warto także podkreślić, że zbliżeniowe płatności Blikiem dostępne są na razie na telefonach z systemem Androida. Jak wynika z informacji cashless.pl, rozwiązanie ma być także gotowe do wdrożenia na urządzeniach z systemem iOS, choć żaden bank jeszcze tej usługi nie udostępnił klientom. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.