Spółdzielcze zrzeszenie jest dziewiątą instytucją na polskim rynku, która wprowadziła usługę Blika
Biuro prasowe spółdzielczej grupy BPS informuje, że bank wprowadził nową usługę Blika, czyli prośbę o przelew. Ułatwia ona rozliczanie się ze znajomymi na przykład przy wspólnej wizycie w restauracji czy zrzutce na prezent. Prośbę o przelew Blik użytkownik wysyła na numer telefonu w aplikacji bankowej. Odbiorca ma 72 godziny, by ją zaakceptować w swojej bankowości mobilnej. Może ją też odrzucić albo nie robić nic, a wówczas prośba wygaśnie.
Jak podkreśla BPS w swoim komunikacie prasowym, warunkiem skorzystania z prośby o przelew Blikiem jest to, aby bank odbiorcy takiej prośby również oferował tę usługę. Obecnie jest ona dostępna w dziewięciu instytucjach. Oprócz banków z grupy BPS, także w Banku Spółdzielczego Rzemiosła z Krakowa, ING, mBanku, Millennium, Pekao, PKO BP, VeloBanku oraz w bankach z grupy SGB.
– Klienci Banku BPS mogą już korzystać z usługi w aplikacji mobilnej BPS Mobile. Banki spółdzielcze zrzeszenia sukcesywnie wdrażają tę funkcję dla swoich klientów. Jest to kolejny krok w rozwoju usług Blik w naszym zrzeszeniu. W ten sposób wzmacniamy rolę aplikacji mobilnej jako głównego narzędzia bankowości – powiedziała Magdalena Adamczyk, dyrektorka Departamentu Klienta Indywidualnego w Banku BPS.