
Badanie Visy i eService pokazało również, że najważniejszym aspektem przy wyborze operatora terminali czy płatności internetowych jest cena jego usług
Działające w branży płatniczej Visa oraz eService przeprowadziły badanie wśród przedstawicieli firm o różnej skali działalności, od małych po duże przedsiębiorstwa, dotyczące ich oczekiwań w zakresie usług płatniczych. Kluczową rolę przy wyborze agenta rozliczeniowego takiego jak operator terminali, odgrywa cena jego usług. Ważnym kryterium oceny usług jest szybkość i terminowość księgowania środków. Za archaiczną postrzegana jest konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z korzystaniem np. z przelewów natychmiastowych.
Dopiero w dalszej kolejności brane są pod uwagę aspekty materialne i niematerialne dostarczanych usług, takie jak wygląd i nowoczesność terminala czy jakość obsługi posprzedażowej. Ta ostatnia determinuje lojalność wobec dostawców usług płatniczych i banków. Pozytywnie wpływa na nią bezproblemowe, niezawodne i sprawne działanie usług.
Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci nastawieni na rozwój, dostrzegają też wartość w usługach dodatkowych. Pożądane są także wsparcie w zakresie budowy e-commerce (w pakiecie z płatnościami) oraz dostęp do narzędzi analitycznych (portal back-office umożliwiających śledzenie statystyk i obrotów).
Badanie dotyczyło także aspektów ważnych w momencie wyboru biura rachunkowego oraz konta firmowego. W tym przypadku spore znaczenie mają rekomendacje od zaufanych osób czy fachowców, np. księgowych.