Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: Polacy na czele Europy pod względem wzrostu wydatków w święta

Mieszkańcy Starego Kontynentu będą decydować się raczej na zakup odzieży czy kosmetyków niż droższych produktów

Od początku listopada do 24 grudnia 2025 r. sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych i internetowych w Europie zwiększy się względem analogicznego okresu poprzedniego roku o 3,1 proc. – wynika z prognoz Mastercard Economics Institute. W czołówce krajów mają być Węgry (5,2 proc.), Polska (5 proc.), Hiszpania (4,8 proc.) oraz Czechy (4,6 proc.).

Przeczytajcie także:  Zapraszamy na grudniowy Cashless Breakfast

– W tegorocznym sezonie świątecznym europejscy konsumenci wykazują zarówno odporność, jak i zdolność adaptacji. Choć całkowite wydatki detaliczne rosną w umiarkowanym tempie, obserwujemy silny popyt na przystępne przyjemności, zakupy drobnych produktów i doświadczenia związane z podróżami – komentuje Natalia Lechmanova, główna ekonomistka w Mastercard Economic Institute.

Przeczytajcie także:  Raiffeisen Digital Bank wprowadza do oferty w Polsce karty płatnicze w euro

Zdaniem ekspertów, w tym roku konsumenci chętniej będą nabywać kosmetyki, odzież czy bilety na wydarzenia niż droższe produkty jak np. elektronika. Co ciekawe, wśród trendów widać m.in. zakupy odzieży z drugiej ręki. Związane to jest przede wszystkim z preferencjami młodej części społeczeństwa. Specjaliści sądzą, że decydują się oni na tańsze produkty używane ze względów ekonomicznych oraz ekologicznych.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies