Jednocześnie większość rodaków planuje spełnienie jeszcze jednego marzenia do końca roku – wynika z badania Mastercarda
Z ankiety wykonanej przez organizację płatniczą Mastercard, we współpracy z spółkami Dynata oraz Censuswide, wynika, że 71 proc. Polaków zamierza do końca roku spełnić jeszcze jedno ze swoich marzeń. Co więcej, wśród celów do realizacji dominują doświadczenia, a 80 proc. respondentów stwierdziło, że wydatki na podróże czy przeżycia są "zawsze lub zazwyczaj tego warte". Pomóc w ich realizacji może fakt, że 47 proc. Polaków dysponuje do końca roku jeszcze co najmniej tygodniem urlopu.
– Zbliżający się koniec roku to to doskonały moment, by zrealizować długo odkładane plany. Wierzymy, że warto cieszyć się każdą chwilą – od spotkań z bliskimi i świątecznych wyjazdów, po udział w niezapomnianych wydarzeniach – komentuje Jerzy Hołub, odpowiedzialny za marketing w Mastercardzie.
Aby osiągnąć swoje cele, Polacy są skłonni oszczędzać. 42 proc. badanych ogranicza wydatki na ubrania, 40 proc. na jedzenie poza domem, a 35 proc. odmawia sobie dóbr luksusowych. Oprócz podróży, na listach marzeń rodaków są także koncerty na żywo, nowe aktywności na świeżym powietrzu czy wizyta na świątecznym jarmarku.