
Na razie usługa dostępna jest dla wąskiego grona klientów
Alior Bank wprowadził weryfikację danych użytkownika z wykorzystaniem rządowej aplikacji mObywatel podczas rozmowy telefonicznej na infolinii. Jak mówią redakcji cashless.pl przedstawiciele instytucji, w tym momencie z nowości korzystać może ograniczona grupa klientów. Jednocześnie jest to pierwszy etap szerszego planu wykorzystania apki przy połączeniach z konsumentami.
Aby skorzystać z nowego rozwiązania, klient musi najpierw zalogować się do aplikacji mObywatel, a następnie otworzyć zakładkę "Kod QR". Kolejnym krokiem jest wybranie opcji "Zeskanuj kod QR", a później "Wpisz kod QR". W tym miejscu użytkownik uzupełnia kod, który otrzymuje przed lub w trakcie rozmowy z konsultantem, i zatwierdza udostępnienie danych identyfikacyjnych.
W ostatnich tygodniach czytelnicy cashless.pl mogli przeczytać o szeregu nowych wdrożeń z wykorzystaniem rządowej aplikacji. Na początku października PKO BP umożliwił otwieranie przy pomocy mObywatela rachunków firmowych, o czym więcej przeczytacie tutaj. Z kolei na początku września udostępniono nową usługę o nazwie mStłuczka, ułatwiającą uczestnikom zdarzenia drogowego spisanie oświadczenia i zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela.