Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Furgonetka ułatwi zwrot zakupów internetowych

Rozwiązanie może być szczególnie przydatne w przypadku sklepów, które nie mają własnego systemu obsługi zwrotów

Spółka integrująca usługi kurierskie zaoferowała nowe rozwiązanie ułatwiające klientom zwrot przesyłki do sklepu internetowego. Usługa jest dostępna dla wszystkich kupujących, także niezarejestrowanych na stronie Furgonetki. Dotychczas tę formę zwrotu zaakceptowało ponad 50 tys. sprzedawców e-commerce.

Przeczytajcie także: Klienci Aiona już mogą zamienić rachunki na konta z obecnej oferty UniCredit

Furgonetka reklamuje swoje rozwiązanie jako darmowe. Chodzi jednak o brak opłaty na rzecz samej spółki. Jak zaznaczają służby prasowe firmy w odpowiedzi na pytania redakcji, poza samym zwrotem, usługodawca odpowiedzialny jest za aspekt prawny, czyli wysłanie mailem odstąpienia od umowy do sklepu czy wsparcie w przypadku ewentualnych problemów.

Tymczasem zwracający nadal ponosi koszty obsługi przesyłki. Spółka deklaruje, że usługa jest świadczona przez wszystkich przewoźników obecnych na platformie Furgonetki. Wśród nich są m.in.: InPost, DHL, FedEx, GLS, DPD czy Pocztex. Cena waha się w zależności od tego, czy klient odniesie przesyłkę do automatu paczkowego, punktu odbioru czy przyjedzie po nią kurier. Na cenę wpływa również samodzielny wydruk etykiety.

Sam proces zwrotu jest intuicyjny. Po wejściu na stronę internetową furgonetka.pl klient wybiera opcję zwrotu zakupów. Następnie trzeba wpisać adres internetowy sklepu, którego produkt chcemy oddać oraz adres e-mail podany w zamówieniu. Użytkownik zobowiązany jest też podać numer zamówienia oraz szczegóły dotyczące zakupu. Opcjonalnie wypełnić można też rubrykę z numerem konta bankowego. Choć środki mają wpłynąć do klienta tą samą metodą, którą opłacono zamówienie, to jeśli nie będzie to możliwe, zwrot trafi na podane konto.

Przeczytajcie także: Już za dwa tygodnie odbędzie się Warsaw Finance Week

W kolejnym kroku zwracający podaje szczegóły na temat wymiarów i wagi przesyłki oraz decyduje o sposobie jej nadania czy wydruku etykiety. Po wprowadzeniu danych nadania, w teorii system powinien sam wypełnić informacje dotyczące adresu sklepu, do którego kierowany jest zwrot. Jeśli jednak go nie zidentyfikuje, obowiązek ten leży po stronie zwracającego. Następnie operację trzeba potwierdzić sześciocyfrowym kodem wysłanym na adres e-mail.

Wspomniana usługa zwrotów jest drugą, którą Furgonetka dodała niedawno do swojej oferty. Pod koniec sierpnia czytelnicy cashless.pl mogli przeczytać o Paczce na telefon, czyli możliwości nadania przesyłki po podaniu wyłącznie numeru telefonu odbiorcy. Więcej o tym rozwiązaniu przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies