Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pocztowy zapowiedział podwyżki i zmiany w regulaminach od 2 stycznia 2026 r.

Wzrosną m.in. opłaty za wypłatę gotówki w placówkach, bankomatach, a także za usługę cashback

Bank Pocztowy poinformował swoich klientów o zmianach w regulaminach oraz w taryfie opłat i prowizji, jakie będą obowiązywać klientów indywidualnych od 2 stycznia 2026 r. Najważniejsze z nich dotyczą modyfikacji zapisów dotyczących nieautoryzowanych transakcji oraz podwyżek wybranych opłat.

Przeczytajcie także: BNP Paribas wypowiada umowy korzystającym z usług GOoptima

Jeśli chodzi o wzrosty cen, to klienci powinni w nowym roku spodziewać się podwyższenia opłaty za wpłaty i wypłaty gotówki w placówkach z 10 zł na 11 zł. Koszt przelewu natychmiastowego zwiększy się z 5 zł na 5,5 zł. Z Również za wypłatę gotówki z bankomatu innego niż dostępny dla klientów bezprowizyjnie trzeba będzie zapłacić już nie 5 zł, a 5,5 zł (w przypadku Konta w Porządku Start opłata wzrośnie z 3,5 zł na 3,85 zł). Z kolei koszt sprawdzenia salda w bankomacie urośnie z 2,5 zł do 2,75 zł. Usługa cashback nie będzie już dłużej darmowa – od 2 stycznia za wypłatę gotówki w sklepie lub punkcie usługowym klient zapłaci 1 zł. Za obsługę karty z logo Poczty Polskiej lub karty Caritas bank naliczy zaś 7,5 zł, a nie 6,99 zł jak wcześniej – o ile klient nie spełni warunków zwalniających z opłaty.

Przeczytajcie także: Serwis transakcyjny i aplikacja UniCredit już dostępne w Polsce

Natomiast jeśli chodzi o regulaminy, to najwięcej zmian pojawiło się w tym dotyczącym otwierania i prowadzenia rachunków dla osób fizycznych, obowiązującym klientów, którzy zawarli umowę do 2 lutego 2025 r. Dodano, uproszczono lub zmodyfikowano definicje m.in. autoryzacji, dyspozycji, instrumentu płatniczego czy transakcji autoryzowanej i nieautoryzowanej. Przykładowo w nowym regulaminie pod pojęciem autoryzacja rozumie się zgodę użytkownika na wykonanie transakcji płatniczej lub innego rodzaju dyspozycji, wyrażoną w sposób przewidziany w umowie, poprzedzoną uwierzytelnieniem lub silnym uwierzytelnieniem. W dokumencie doprecyzowano również kwestie dotyczące procesu uwierzytelniania w celu autoryzowania transakcji płatniczych, ograniczono listę przypadków, w których bank odmawia wykonania autoryzowanego zlecenia płatniczego, ale też dodano zapis umożliwiający bankowi telefoniczną weryfikację zlecenia płatniczego zidentyfikowanego jako potencjalnie oszukańcze. Uszczegółowiono także zakres odpowiedzialności i dodano obowiązki dla posiadacza rachunku w kontekście ochrony instrumentów płatniczych.

Podobne zmiany, mające na celu uszczegółowienie zapisów dotyczących nieautoryzowanych transakcji, zostaną wprowadzone także w innych regulaminach obowiązujących klientów Pocztowego. Jak tłumaczy bank, są one podyktowane zmianą interpretacji przepisów ustawy o usługach płatniczych dotyczących obsługi nieautoryzowanych transakcji wskutek zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies