
Niemal wszystkie analizowane przez cashless.pl instytucje odnotowały wzrost udziału klientów mobilnych w całości użytkowników rachunków osobistych
W II kw. 2025 r. banki miały średnio o 0,8 pkt proc. więcej klientów mobilnych niż w poprzednim kwartale – wynika z wyliczeń cashless.pl. Sporządzając wskaźnik mobilności klientów banków redakcja bierze pod uwagę to, jaki procent wszystkich posiadaczy rachunków osobistych klientów indywidualnych stanowią osoby bankujące mobilnie.
Na szczycie zestawienia utrzymał się BNP Paribas, którego statystyka sięga prawie 88 proc. i wzrosła najmocniej spośród analizowanych instytucji. Co ciekawe ING oraz mBank znalazły się na dokładnie tym samym miejscu z wynikiem 79,6 proc. Druga z wymienionych instytucji poprawiła swój rezultat, natomiast w przypadku ING wynik okazał się nieznacznie gorszy od tego z poprzedniego kwartału.
Uwagę zwraca fakt, że tylko ING oraz Millennium zakończyły II kw. niewielkim spadkiem wskaźnika. Na tym samym poziomie utrzymał się on w PKO BP, natomiast pozostałe banki, które zaktualizowały dane, poprawiły statystykę względem poprzedniego kwartału. Trzeba podkreślić, że podaną na końcu średnią wyliczono poprzez zsumowanie wskaźników wszystkich banków i podział tej sumy przez liczbę analizowanych instytucji. Średnia ta pokazuje więc pewne trendy, ale nie wskazuje na faktyczny udział klientów mobilnych w całej populacji użytkowników rachunków osobistych na rynku.