Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Budżet młodych Polaków najbardziej obciążają wydatki na żywność i chemię domową

Kryzys związany z wysokimi kosztami życia powoduje, że tylko 41 proc. badanych ma wystarczające środki na pokrycie wydatków bez wyrzeczeń

Aż 62 proc. ankietowanych w wieku 18-34 lat najwięcej wydaje na żywność i chemię domową. Dla 57 proc. badanych najpoważniejszym kosztem są te dotyczące mieszkania, a dla 33 proc. – związane z transportem – wynika z badania Autopay. Wolne środki zaś młode osoby przeznaczają przede wszystkim na ubrania, jedzenie poza domem czy podróże. Warto podkreślić, że 45 proc. badanych mieszka ze swoimi rodzicami, a co druga osoba mieszkająca w domu rodzinnym, dokłada się do rachunków.

Przeczytajcie także: Płatności bezgotówkowe zyskują u młodych klientów

Wśród kategorii, na które młodzi wydają najwięcej wolnych środków, należy wymienić ubrania i kosmetyki (40 proc.), jedzenie poza domem (39 proc.) i podróże (32 proc.). Co ciekawe, wszystkie te kategorie odnotowały lepszy wynik niż w poprzedniej edycji badania. Najrzadziej respondenci wskazywali na wydatki na hobby, sport czy elektronikę.

Przeczytajcie także: Edukacja finansowa od najmłodszych lat to inwestycja w przyszłość

Zdaniem ekspertów Autopay, ankieta wśród młodych rodaków pokazuje ich priorytet, jakim jest budowanie relacji z rówieśnikami kosztem drogich rozrywek jak np. hobby czy sport. Spółki w tworzeniu produktów i kampanii powinny wziąć pod uwagę również odmienne podejście kobiet i mężczyzn. Panie częściej decydują się wydawać wolne środki na ubrania czy jedzenie poza domem, podczas gdy u panów coraz większą rolę odgrywa elektronika.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: AUTOPAY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies