
Wśród młodych, chęć jak najszybszego sfinalizowania zakupu widoczna jest też przy wyborze sklepów oraz sposobu obsługi
Jak wynika z badania Fiserv Polska, właściciela marki PolCard, 35 proc. osób w wieku 18-29 lat rzadko lub nigdy nie ma przy sobie gotówki. Co więcej, odsetek klientów płacących plastikową kartą w tej grupie sięga 39 proc., podczas gdy średnia ogólna to 71,5 proc. W tej grupie wiekowej bardziej popularne są bowiem płatności cyfrowe, w tym za pomocą smartfonów. W ankiecie zwraca też uwagę wysoki odsetek korzystających z Blika. Przy pomocy usług rodzimego fintechu decyduje się płacić 38 proc. respondentów.
W parze z preferowaną metodą płatności idzie chęć zaoszczędzenia czasu, ale też sposób dokonywania zakupów. 93 proc. badanych w wieku 18-29 lat kupuje najbliżej miejsca zamieszkania lub pracy. Z kolei aż 96 proc. ankietowanych deklaruje, że kasy samoobsługowe poprawiają komfort zakupów. Trzeba też zaznaczyć, że w momencie gdy średnio 42 proc. klientów pozytywnie ocenia kioski zakupowe np. w galeriach, w tej grupie wiekowej odsetek ten sięga 83 proc.
Eksperci Fiserv wskazują, że młode pokolenie rozwijało się wraz z nowinkami technologicznymi, dlatego jest ono do nich dobrze nastawione. Dostrzegając ten trend, spółki powinny traktować inwestycje w technologie jako sposób na przyciągnięcie klientów. Z kolei rozwijanie nowych metod płatności może pomóc w zyskaniu lojalności młodego konsumenta.