Liderem zestawienia jest PKO BP, ale w II kw. 2025 r. najwięcej nowych klientów mobilnych przybyło mBankowi
Od kwietnia do czerwca 2025 r. liczba użytkowników mobilnych aplikacji bankowych zwiększyła się względem I kw. o 1,7 proc. do ponad 27,8 mln – wynika z danych zgromadzonych przez cashless.pl. W porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., to wynik lepszy o niemal 9,4 proc.
Najwięcej klientów mobilnych posiada PKO BP – blisko 6,5 mln. Co ciekawe, aż cztery instytucje posiadają ponad 3 mln użytkowników mobilnych. Drugie w zestawieniu Pekao ma blisko 3,6 mln takich klientów, podobnie jak mBank. Ostatni z wymienionych podmiotów osiągnął największy, niemal 5-proc. wzrost w statystykach. Trzeba też zauważyć, że wszystkie banki, które udostępniają nam swoje dane, odnotowały wzrost liczby mobilnych klientów.
Za klienta mobilnego uznajemy użytkownika posiadającego rachunek osobisty w banku, który przynajmniej raz w każdym miesiącu danego kwartału zalogował się na niego przy pomocy urządzenia mobilnego. Pod uwagę brane są zarówno osoby logujące się w aplikacji mobilnej jak i w przeglądarce. W przypadku Pocztowego poniższe dane dotyczą wyłącznie klientów korzystających z aplikacji.