Ujednolicenie infolinii dla ponad 300 banków spółdzielczych ma przynieść oszczędności na kosztach
Zrzeszenie BPS rozpoczęło prace nad stworzeniem wspólnej dla ponad 300 banków spółdzielczych infolinii dla klientów. Dzięki temu grupa chce osiągnąć efekt skali, a tym samym zmniejszyć koszty. Realizacja projektu rozpoczęła się w lipcu 2025 r. i potrwa do końca przyszłego roku.
Podstawowym zadaniem konsultantów ma być pomoc użytkownikom bankowości internetowej i mobilnej. Chodzi przede wszystkim o sytuacje awaryjne jak np. błędy przy wpisaniu hasła czy ataki cyberprzestępców. Przy pomocy konsultanta infolinii grupy klient będzie mógł zrealizować usługi zarówno niewymagające potwierdzenia tożsamości, jak i te do których takie potwierdzenie jest potrzebne.
Partnerem technologicznym i operatorem infolinii został ITCARD. Pod względem technicznym centralizacja infolinii ma być trudna i czasochłonna, ponieważ dotychczas banki korzystały z różnych systemów centralnych czy rozwiązań dotyczących bankowości internetowej.