Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Deutsche Bank umożliwi sklepom internetowym przyjmowanie płatności Wero

Nowa usługa ma być dostępna najpierw na rynku niemieckim a później w kilku sąsiednich krajach

Serwis Finextra donosi, że Deutsche Bank ogłosił zamiar udostępnienia przez jego dział obsługujący płatności internetowe, usługi akceptacji transakcji dokonanych z wykorzystaniem portfela Wero. Z informacji przekazanych przez przedstawicielkę Deutsche Banku wynika, że nowa usługa najpierw zostanie wprowadzona na rodzimym rynku niemieckim a później także w Belgii, Francji, Holandii i Luksemburgu. Co ciekawe z oferty będą mogli skorzystać nie tylko właściciele sklepów internetowych, ale także inni dostawcy usług płatniczych, np. fintechy.

Przeczytajcie także: Jest list gończy za prezesem Cinkciarza

Wero to usługa wprowadzona przez Europejską Inicjatywę Płatniczą (EPI). To przedsięwzięcie kilku zachodnio-europejskich banków, którego celem jest stworzenie europejskiej konkurencji dla amerykańskich organizacji płatniczych. Operator systemu przetwarza transakcje P2P, czyli przelewy pomiędzy użytkownikami. Docelowo ma też obsługiwać płatności w handlu internetowym, stacjonarnym, a później zaoferować inne usługi, np. płatności odroczone.

Przeczytajcie także: Na polskim rynku po raz pierwszy od kilkunastu lat ubyło terminali

Dynamiki rozwojowi Wero nadaje nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa, która zmusza do myślenia o długookresowym uniezależnieniu się od Stanów Zjednoczonych. Wero nie jest jednak jedyną inicjatywą na rynku płatniczym, której pomysłodawcy stawiają sobie taki cel. Drugą jest EuroPA, czyli sojusz operatorów płatności mobilnych w kilku krajach, m.in. z Portugalii, Hiszpanii i Włoch. Do sojuszu tego przystąpił Blik, który oprócz Polski, rozwija się także w Rumunii i Słowacji. Możliwe, że Wero i EuroPA połączą siły, o czym więcej możecie przeczytać tutaj.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies