Dzięki nowej opcji klienci SGB mogą uniknąć prowizji za przewalutowanie transakcji zagranicznych
SGB wprowadza usługę wielowalutową. Dzięki niej jego klienci mogą połączyć swoje karty debetowe z kontami walutowymi. Na razie dostępne są trzy waluty: euro (EUR), dolar amerykański (USD) oraz funt brytyjski (GBP). Co ważne, aby płatność została zrealizowana z odpowiedniego rachunku, klient musi zapewnić na nim środki. Kartę można połączyć z kontem walutowym za pośrednictwem aplikacji mobilnej SGB Mobile bądź w oddziale banku. Usługa dostępna jest dla klientów indywidualnych oraz firm.
– Dzięki tej usłudze klienci oszczędzają na kosztach przewalutowania. Mają też jedną kartę do wszystkich operacji, w Polsce i na świecie. Liczy się zatem komfort, wygoda, bezpieczeństwo i spokój w czasie urlopu – uważa Paulina Grala, kierowniczka usług kartowych w SGB.
O tym, że SGB pracuje nad wspomnianą usługą, pisaliśmy w serwisie cashless.pl pod koniec ubiegłego roku. Instytucja dołącza w ten sposób do rynkowego standardu, bo podobne rozwiązania wielowalutowe oferuje już wiele banków działających w Polsce.
Banki i fintechy w różny sposób podchodzą do kwestii wielowalutowości. Część z nich, tak jak SGB, pozwala kartę debetową połączyć z rachunkami w różnych walutach. Inne natomiast oferują karty wielowalutowe, dla których źródłem pieniądza jest konto w złotych. Wtedy przy płatności środki są wymieniane automatycznie po korzystnym kursie oferowanym np. przez Mastercarda czy Visę.