
Od czerwca klienci rezerwujący wizyty u lekarza w Lux Medzie mogą je opłacić podając kod Blik podczas rozmowy z konsultantem
Jak dowiedział się serwis cashless.pl, w czerwcu Lux Med, jedna z największych w Polsce prywatnych sieci placówek medycznych, przy współpracy z PayU wprowadziła interesujące rozwiązanie dla pacjentów dzwoniących na call center. Od teraz rezerwując wizytę u lekarza mogą za nią od razu zapłacić, podając kod Blik i autoryzując płatność w aplikacji mobilnej swojego banku.
– Całość odbywa się przy wsparciu operatora płatności i zgodnie z obowiązującymi wymogami bezpieczeństwa. Wcześniej pacjent, umawiając wizytę przez infolinię, otrzymywał dane do płatności na maila, co wymagało przejścia dodatkowych kroków po zakończeniu rozmowy – powiedział serwisowi cashless.pl Bartosz Kapczyński, członek zarządu ds. sprzedaży i obsługi klienta w Grupie Lux Med.
Dodał, że jednym z priorytetów wdrożenia było zachowanie zasad bezpieczeństwa cyfrowego. – Dlatego płatności Blikiem w call center są dostępne wyłącznie podczas rozmów przychodzących. Konsultant Lux Medu nie może zainicjować rozmowy w celu pobrania płatności, co pozwala zachować pełną kontrolę nad procesem i ogranicza ryzyko nadużyć – uważa przedstawicieli Lux Medu.
Płatności Blikiem na call center nie są zupełną nowością, bo o takim zastosowaniu kodów spółka zarządzająca systemem płatności mobilnych informowała już w 2015 r. Pod koniec 2016 r. w serwisie cashless.pl pisaliśmy o pierwszym wdrożeniu, przeprowadzonym wówczas przez firmę pożyczkową Wonga. Dzięki niemu klienci, dzwoniąc na infolinię Wongi, mogli spłacać swoje zobowiązania. Wydaje mi się jednak, że od tego czasu nie było tak dużego wdrożenia tej funkcji Blika, jak to przeprowadzone teraz przez Lux Med.