Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
InPost stawia Paczkomaty Plus. Wygląda na to, że szykuje się do nowego podejścia do maszyn z funkcją chłodzenia

Wcześniej maszyny z funkcją chłodzenia i mrożenia funkcjonowały jako lodówkomaty

InPost stawia Paczkomaty Plus – donosi portal wiadomoscihandlowe.pl. Jak twierdzi serwis, pod nową nazwą kryją się prawdopodobnie urządzenia z funkcją chłodzenia i mrożenia.

Przeczytajcie także: Smart! Bonusy już dostępne na Allegro

Pojawienie się Paczkomatów Plus to więc w zasadzie rebranding wcześniej rozwijanej sieci lodówkomatów. Ten projekt – jak się zdaje – nie okazał się jednak sukcesem. Maszyny z funkcją chłodzenia miały być wykorzystywane przede wszystkim przy dostawach z InPost Fresh, czyli zakupach spożywczych realizowanych przez apkę InPostu we współpracujących z nim sklepach.

Jak jednak podają wiadomościhandlowe.pl, przedsięwzięcie nie nabrało dotychczas odpowiedniej skali – najświeższe dane dotyczące liczby lodówkowmatów mówią o zaledwie nieco ponad 100 takich urządzeniach postawionych w największych miastach Polski, a o wygaszaniu projektu świadczyć może rezygnacja z utrzymywania strony internetowej lodowkomaty.pl (która obecnie przekierowuje na stronę InPostu).

Przeczytajcie także: Karty Allegro Pay w portfelach Apple Pay?

Zmiana marki na Paczkomaty Plus świadczyć jednak może o tym, że InPost szykuje się do nowego podejścia do tego projektu. Firma nie zdradza jednak na razie szczegółów. Z kolei cytowani przez serwis eksperci wskazują, że sam rebranding nie wystarczy do sukcesu, mówią o zagęszczeniu sieci, bardziej adekwatnej relacji skrytek chłodzonych do tych zwykłych w urządzeniach mieszanych, nowa strategia samego InPost Fresh czy wykorzystanie skrytek chłodzonych nie tylko do dostaw produktów świeżych, ale też takich, które wymagają szczególnych warunków przechowywania (np. czekolada czy suplementy diety). Innym pomysłem jest wykorzystanie maszyn do dystrybucji diet pudełkowych.

A przy okazji warto wspomnieć, że na koniec pierwszego półrocza 2025 r. w sieci InPostu było 26,5 tys. paczkomatów. Jego pozycja jako lidera pod względem liczby urządzeń na polskim rynku wydaje się niezagrożona. Drugie miejsce przypada DPD, które dysponuje 10,8 tys. automatów paczkowych. Podium zamyka Orlen z 6,5 tys. automatów. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście: W Polsce jest prawie 58 tys. automatów paczkowych. Allegro goni liderów rynku.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies