Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W ciągu roku liczba użytkowników aplikacji bankowych wzrosła o jedną dziesiątą. Liderami rynku: PKO BP, Pekao i mBank

Z najnowszych danych serwisu cashless.pl wynika, że liczba użytkowników mobilnych aplikacji bankowych w Polsce sięga 27 mln

Zebrane przez serwis dane dowodzą, że w I kw. bieżącego roku działające na rynku banki miały ponad 26,9 mln klientów korzystających regularnie z ich aplikacji mobilnych. To wzrost w porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku o 1,6 proc., oraz o 9 proc. w porównaniu z I kw. 2024 r. W naszych statystykach bierzemy pod uwagę klientów, którzy logują się za pośrednictwem aplikacji przynajmniej raz w każdym miesiącu kwartału podlegającego analizie.

Przeczytajcie także: Już możecie pobrać Mapę polskiego fintechu 2025

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, tak i teraz bankiem z największą liczbą użytkowników aplikacji jest PKO BP. W I kw. miał ich 6,044 mln, co oznacza wzrost w stosunku kwartalnym o 2,3 proc., a rocznym – o 8,3 proc. Na kolejnych pozycjach znalazły się banki z rzeszą co najmniej 3 mln użytkowników aplikacji mobilnych. W tym gronie są Pekao, mBank, Santander i ING. Do tego poziomu zbliża się także Millennium.

Przeczytajcie także: Zamieszanie ze spółkami PayEye

W ubiegłym kwartale procentowo najmocniej wzrosła liczba użytkowników aplikacji w Credit Agricole, Santander Consumer Banku i Aliorze. Najbardziej spadła zaś w SGB.

Przypomnę, że w serwisie cashless.pl prezentujemy także statystyki dotyczące liczby klientów mobilnych oraz mobile only w bankach. Pierwsza z tych analiz zawiera dane na temat osób, które logują się na rachunki nie tylko przez aplikacje, ale i przez przeglądarki uruchamiane na urządzeniach mobilnych. Natomiast druga dotyczy osób, które zarządzają swoimi rachunkami wyłącznie przez smartfony lub tablety, korzystając z aplikacji lub przeglądarek.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies