
Firmy od 10 lat łączyło partnerstwo strategiczne, teraz poinformowały o podpisaniu nowej umowy
Uniqa będzie nadal mieć wyłączność na ubezpieczanie klientów mBanku. Po 10 latach współpracy oba podmioty zdecydowały o przedłużeniu łączącego ich partnerstwa strategicznego i podpisały umowę na kolejnych 12 lat. Umowa dotyczy oferty dla klientów detalicznych mBanku oraz klientów mLeasingu.
Strony porozumienia ustaliły, że w ciągu 12 lat mBank i Uniqa zwiększą portfel bancassurance ponad dwukrotnie. Pomóc ma w tym dalszy rozwój oferty stand alone (a więc ubezpieczeń niepowiązanych z produktami bankowymi) oraz procesów cyfrowych. mBank podaje, że już teraz ma największy wśród banków udział w rynku bancassurance i osiąga rekordowe wyniki w sprzedaży zdalnej. – W przyszłości będziemy dalej budowali na tych fundamentach – prostym procesie zakupowym i dobrej ofercie. Jednocześnie będziemy rozwijać portfolio produktowe, by było jeszcze lepiej dopasowane do różnych segmentów klientów. Ostatecznie ma nam to przynieść podwojenie dochodów w tym obszarze – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
Obecnie portfolio produktowe obejmuje ubezpieczenie na życie, komunikacyjne, ubezpieczenia dla leasingu, mieszkaniowe i domu, a także turystyczne. Większość ubezpieczeń klienci mBanku kupują niezależnie od posiadanych produktów bankowych – udział polis stand alone przekracza 75 proc., co – jak podaje instytucja – jest najwyższym wskaźnikiem na polskim rynku.
Produkty Uniqi klienci banku mogą kupować zarówno samodzielnie online, jak i podczas kontaktu z doradcami banku na infolinii czy w placówkach. Przy czym to cyfrowe formy sprzedaży cieszą się większą popularnością. Blisko 80 proc. ubezpieczeń sprzedawanych jest w aplikacji mobilnej i serwisie transakcyjnym.
W ramach podpisanej właśnie umowy rozwijana ma być także współpraca między Uniqą i mLeasingiem oraz jego agentem ubezpieczeniowym, spółką Asekum. Wspólnie podmioty będą tworzyć nową ofertę, która nie tylko ma zabezpieczać inwestycje, ale i wspierać zrównoważony rozwój klientów końcowych oraz ich inwestycje w transformację energetyczną.