Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Uniqa nie dała się wygryźć konkurentom. Będzie ubezpieczać klientów mBanku przez kolejnych 12 lat

Firmy od 10 lat łączyło partnerstwo strategiczne, teraz poinformowały o podpisaniu nowej umowy

Uniqa będzie nadal mieć wyłączność na ubezpieczanie klientów mBanku. Po 10 latach współpracy oba podmioty zdecydowały o przedłużeniu łączącego ich partnerstwa strategicznego i podpisały umowę na kolejnych 12 lat. Umowa dotyczy oferty dla klientów detalicznych mBanku oraz klientów mLeasingu.

Przeczytajcie także:  Coraz bliżej do mStłuczki

Strony porozumienia ustaliły, że w ciągu 12 lat mBank i Uniqa zwiększą portfel bancassurance ponad dwukrotnie. Pomóc ma w tym dalszy rozwój oferty stand alone (a więc ubezpieczeń niepowiązanych z produktami bankowymi) oraz procesów cyfrowych. mBank podaje, że już teraz ma największy wśród banków udział w rynku bancassurance i osiąga rekordowe wyniki w sprzedaży zdalnej. – W przyszłości będziemy dalej budowali na tych fundamentach – prostym procesie zakupowym i dobrej ofercie. Jednocześnie będziemy rozwijać portfolio produktowe, by było jeszcze lepiej dopasowane do różnych segmentów klientów. Ostatecznie ma nam to przynieść podwojenie dochodów w tym obszarze – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

Obecnie portfolio produktowe obejmuje ubezpieczenie na życie, komunikacyjne, ubezpieczenia dla leasingu, mieszkaniowe i domu, a także turystyczne. Większość ubezpieczeń klienci mBanku kupują niezależnie od posiadanych produktów bankowych – udział polis stand alone przekracza 75 proc., co – jak podaje instytucja – jest najwyższym wskaźnikiem na polskim rynku.

Przeczytajcie także:  Ruszyła Baza Danych Ubezpieczeniowych

Produkty Uniqi klienci banku mogą kupować zarówno samodzielnie online, jak i podczas kontaktu z doradcami banku na infolinii czy w placówkach. Przy czym to cyfrowe formy sprzedaży cieszą się większą popularnością. Blisko 80 proc. ubezpieczeń sprzedawanych jest w aplikacji mobilnej i serwisie transakcyjnym.

W ramach podpisanej właśnie umowy rozwijana ma być także współpraca między Uniqą i mLeasingiem oraz jego agentem ubezpieczeniowym, spółką Asekum. Wspólnie podmioty będą tworzyć nową ofertę, która nie tylko ma zabezpieczać inwestycje, ale i wspierać zrównoważony rozwój klientów końcowych oraz ich inwestycje w transformację energetyczną.

Okiem redaktora

Zbliżający się koniec 10-letniej umowy między Uniqą i mBankiem już od jakiegoś czasu pobudzał wyobraźnię innych ubezpieczycieli, którzy mieli apetyt na dostęp do klientów mBanku. Przedłużenie partnerstwa nie było w tym przypadku oczywistością, a decyzję podjęto na podstawie procedury przetargowej. Wygląda jednak na to, że argumenty Uniqi były najsilniejsze, a wśród nich na pewno znaczenie miała także dotychczasowa owocna współpraca.

Skądinąd w ambitnych planach zwiększania składki w bancassurance tandem Uniqa-mBank nie jest osamotniony. Niedawno podobne deklaracje składały też PZU i Pekao, ale i PKO, wspierane przez swoją spółkę PKO Ubezpieczenia, nie zamierza odpuszczać walki.

Ida Krzemińska-Albrycht
KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies