Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Żabka wyłącza płatności Żappka Pay. Usługa będzie dostępna tylko do połowy czerwca

Żabka zdecydowała też o wycofaniu kilku innych usług, w tym Żappka Post czy Żabu

Właściciel sieci sklepów Żabka poinformował klientów o zmianach, jakie wprowadza do regulaminu swojej aplikacji mobilnej Żappka. Zmian jest sporo, ale z punktu widzenia czytelników cashless.pl najbardziej interesującą jest ta dotycząca płatności mobilnych Żappka Pay. Z komunikatu skierowanego do klientów wynika, że z usługi tej będzie można korzystać tylko do 16 czerwca bieżącego roku.

Żappka Pay to funkcja aplikacji mobilnej Żappka, kóra została udostępniona klientom w połowie 2020 r. Po dodaniu do aplikacji karty bankowej można było płacić w sklepach Żabka bez posiadania przy sobie samej karty. Wystarczyło pokazać obsłudze kod wyświetlony w aplikacji na smartfonie, a następnie potwierdzić transakcję PIN-em lub biometrią twarzy czy odcisku palca.

Przeczytajcie także: Żabka wprowadza subskrypcje

Żappka Pay nie miała wielu przewag nad popularnymi w Polsce innymi płatnościami mobilnymi, takimi jak Apple Pay czy Google Pay. Mogła jednak spodobać się osobom, które brały udział w programie lojalnościowym Żabki i zbierały punkty, bo przy okazji można było zapłacić.

Tymczasem, jak wynika z informacji rozesłanej przez Żabkę do użytkowników aplikacji Żappka, sieć postanowiła także przestać oferować kilka innych usług, w tym Żappka Post (powiadomienia wysyłane przez aplikację na temat statusu przesyłek zamawianych do sklepów), Żabu (wirtualna zabawa dostępna w aplikacji mobilnej) czy możliwości przelewania Żappsów, czyli punktów zbieranych w programie lojalnościowym sieci.

Przeczytajcie także: Płatności Żappka Pay już dla wszystkich zainteresowanych

O przyczyny wyłączenia płatności mobilnych Żappka Pay zapytałem biuro prasowe sieci. – Chcemy, aby nasi klienci mogli cieszyć się jak najbardziej pozytywnymi doświadczeniami związanymi z korzystaniem z Żappki, dlatego regularnie dokonujemy kompleksowych przeglądów i rozwijamy funkcje dostępne dla jej użytkowników. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy o tymczasowym wyłączeniu lub gruntownej przebudowie niektórych modułów aplikacji – czytam w nadesłanej odpowiedzi.

Warto przypomnieć, że rozwiązań podobnych do Żappka Pay na polskim rynku jest kilka. Mam na myśli np. Lidl Pay czy Rossmann Go. Problem z nimi jest jednak taki, że do korzystania z nich trzeba najpierw przekonać klientów, co wiąże się z koniecznością zarezerwowania określonego budżetu marketingowego. A dodatkowo nie przyspieszają obsługi w sklepach stacjonarnych. Ciekawe więc, czy podobnie jak Żappka Pay w przyszłości z rynku znikną też inne tego typu rozwiązania.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies