Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Balcia udostępni polskim klientom aplikację mobilną. Znajdą w niej nie tylko ubezpieczenia

Apka ma się pojawić jeszcze w tym roku, a ubezpieczyciel pracuje obecnie nad partnerstwami, które uatrakcyjnią zawartość Balcia App

Balcia zamierza udostępnić polskim klientom aplikację do zakupu i obsługi ubezpieczeń. Apka ma się pojawić jeszcze tym roku. Rozwiązanie zostało już wprowadzone na macierzystym rynku Balcii, czyli na Łotwie.

Zwykle ubezpieczyciele, którzy oferowali swoje aplikacje klientom, zderzali się z małym zainteresowaniem takim narzędziem. Użytkownicy nie widzieli sensu w instalowaniu aplikacji, z której skorzystają co najwyżej kilka razy w roku. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że funkcje związane z ubezpieczeniami to za mało, aby przyciągnąć klienta. Dlatego Balcia App to aplikacja lifestyle’owa z komponentem ubezpieczeniowym – tłumaczy Jānis Lucaus, prezes Balcii.

Przeczytajcie także: Już wkrótce premiera raportu "Insurtechy w Polsce vol. 3"

W dostępnej już, łotewskiej wersji aplikacji użytkownik znajdzie informacje o koncertach i wydarzeniach kulturalnych oraz sportowych, które mogą go zainteresować, a także ma możliwość zakupu w przedsprzedaży wejściówek na niektóre z nich. Balcia nawiązała też partnerstwo z firmą Red Bull, której towarzyszy podczas wydarzeń organizowanych dla wielbicieli ekstremalnych sportów. Aby dodatkowo zwiększyć zaangażowanie użytkowników, w Balcia App uruchomiono program lojalnościowy oraz wprowadzono elementy grywalizacji. Klientów może też zainteresować znajdująca się w aplikacji, a zbudowana na podstawie danych policyjnych, mapa ryzyka, z której mogą się dowiedzieć, jak bezpieczna jest okolica, w której się znajdują.

Oczywiście za pośrednictwem apki można się też ubezpieczyć. Użytkownicy mogą łatwo kupić ubezpieczenie domu, komunikacyjne, podróżne, a także polisy dla zwolenników mikromobilności – City Combo, wielbicieli sportów ekstremalnych – Extreme oraz zabezpieczającą aktywne dzieci – polisę Junior.

Szczególnie prosty ma być zaś proces zgłaszania szkód za pomocą Balcia App. Użytkownik nie musi nawet opisywać zdarzenia, wystarczy, że nagra wiadomość głosową, w której opowie, co się wydarzyło. W aplikacji może też śledzić, na jakim etapie jest likwidacja jego szkody, a zaraz po jej zgłoszeniu wyświetli mu się zegar odliczający czas, w jakim ubezpieczyciel powinien rozpatrzyć jego sprawę.

Przeczytajcie także: Balcia wprowadza nowe AC, zaoferuje je także online

– W pierwszej kolejności nastawiamy się na sprzedaż ubezpieczeń lifestyle’owych, takich jak ubezpieczenie City Combo, chroniące amatorów rowerów i hulajnóg, ubezpieczeń NNW czy ubezpieczeń turystycznych. W takich produktach składka nie jest dużym obciążeniem dla portfela, a częstotliwość występowania szkód jest dość wysoka, co przekłada się na to, że wielu klientów ma okazję przekonać się o tym, jak łatwo zgłasza się roszczenie, jak szybko jest ono rozpatrywane i jak niewiele wyłączeń mają nasze polisy – wskazuje Jānis Lucaus. – Wierzymy, że doświadczenia z tych drobniejszych produktów skłonią klientów do powierzania nam opieki ubezpieczeniowej nad pozostałymi obszarami ich życia – dodaje.

– Natomiast nawet najwygodniejszy proces zakupu i zgłaszania szkód nie przekona klientów do ściągnięcia, a później regularnego korzystania z apki ubezpieczyciela, jeśli nie zostanie odpowiednio obudowany – uzupełnia Jan Pijewski, dyrektor polskiego oddziału Balcii. – Dlatego, widząc, jakim zainteresowaniem cieszy się Balcia App na Łotwie, chcemy przeszczepić analogiczny model apki lifestyle’owej na polski rynek – zapowiada. Jak deklaruje, trwają już prace nad nawiązaniem partnerstw, które umożliwią ubezpieczycielowi przygotowanie atrakcyjnej zawartości do polskiej wersji Balcia App.

Jedną z usług, która będą miały za zadanie zachęcić klientów do korzystania z aplikacji, ma być możliwość zakupu biletów na wydarzenia. Balcia rozpoczęła już rozmowy z jedną z platform, które dostarczają tego typu usługę. Jednocześnie ubezpieczyciel pracuje nad wprowadzeniem do swojej oferty ubezpieczenia biletów, tak aby klienci przy zakupie wejściówek mogli też od razu ubezpieczyć się na wypadek braku możliwości dotarcia na koncert czy inne wydarzenie. – Wiemy, że polscy klienci kupują ubezpieczenia głównie za pośrednictwem agentów i nie mamy zamiaru tego zmieniać. Widzimy jednak, że część z nich szuka innych rozwiązań i to właśnie z myślą o takich klientach – przyzwyczajonych do załatwiania wszystkich swoich spraw za pomocą smartfona – chcemy móc wkrótce oferować Balcia App – podsumowuje Jan Pijewski.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies