Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klienci coraz częściej kontaktują się z bankami, ale oddziały odwiedzają coraz rzadziej

System bankowe w Wielkiej Brytanii odnotowują 11 mln logowań dziennie prosto z aplikacji zainstalowanych na smartfonach i tabletach  - o połowę więcej niż rok wcześniej

W ciągu pięciu lat z 476 mln rocznie do 278 mln zmniejszyła się liczba wizyt klientów w brytyjskich placówkach bankowych – wynika z opublikowanego właśnie raportu "The Way We Bank Now: Help at Hand" BBA, organizacji brytyjskiego sektora finansowego zrzeszającej ponad 200 banków.

Oddziały były odwiedzane średnio 71 razy dziennie. Eksperci sądzą, że trend spadkowy utrzyma się przez następne 5 lat. Prognozują, że w 2021 r. banki mogą liczyć tylko na 185 mln wizyt, co spowoduje obniżenie średniej do 51 wizyt dziennie. Nie oznacza to jednak, że spada zainteresowanie usługami finansowymi. W 2011 r. przeciętny Brytyjczyk kontaktował się z bankiem 2,3 raza miesięcznie. Obecnie robi to 3,5 raza, a według prognoz za pięć lat wskaźnik ten wyniesie 6,3.

Przeczytajcie także: Śliwa: każdy wie, że z oddziałami trzeba coś zrobić

Według autorów opracowania jest to zasługa nowych kanałów dostępu do usług banku przez komputer i smartfon, przy czym największy rozkwit przeżywa obecnie bankowość mobilna. W ubiegłym roku bankowe aplikacje mobilne pobierano 40 tys. razy dziennie, o jedną czwartą częściej niż rok wcześniej.

Z danych zebranych przez BBA wynika także, że systemu bankowe w Wielkiej Brytanii odnotowują ponad 11 mln logowań dziennie z aplikacji mobilnych – o 50 proc. więcej niż w 2014 r. Klienci niektórych banków, by sprawdzić saldo lub zrobić przelew logują się już na konta 36 razy w miesiącu.

Przeczytajcie także: W ciągu miesiąca banki zamknęły 100 placówek

I tak np. bank Halifax podaje, że prawie 80 proc. wszystkich płatności w IV kw. 2015 r. zostało zleconych przez klientów cyfrowo, w tym 62 proc. wykonano ze smartfona lub tabletu. Eksperci podsumowują, że jedynym hamulcem w korzystaniu z bankowości mobilnej może być już tylko ograniczony zasięg sieci komórkowych gwarantujących szybką transmisję danych.

W Polsce trendy są podobne? Wiadomo, że banki ograniczają liczbę swoich placówek. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego na temat sektora bankowego w kwietniu tego roku wynika, że tylko w jednym miesiącu działające w Polsce instytucje zamknęły 94 placówki. Na koniec kwietnia było ich 14 211, podczas gdy jeszcze w marcu – 14305. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku sieć bankowa zmniejszyła się o ponad 700 lokalizacji.

Pełna treść raportu BBA dostępna jest tutaj.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies