Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Badanie Mastercard: prawie połowa Polek boi się rozmawiać o finansach

Z badania Mastercarda wynika, że, jesli chodzi o finanse, to większość ankietowanych kobiet najlepiej czuje się w obszarze zarządzania domowym budżetem

Z badania "Kobiety i Finanse 2024" przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda w kilkunastu europejskich krajach, w tym w Polsce, wynika, że 4 na 10 Polek pozytywnie ocenia swoją wiedzę finansową. Dotyczy to przede wszystkim oszczędzania (82 proc. wskazań) i kwestii związanych z emeryturą (68 proc.).

Ponad połowa (57 proc.) ankietowanych kobiet pozytywnie ocenia swój poziom zrozumienia kwestii związanych z inwestycjami. Jednocześnie jednak tylko 37 proc. zajmuje się tym tematem w praktyce z poczuciem komfortu. Podobnie wygląda to w kwestii kredytu hipotecznego: 51 proc. Polek deklaruje, że zna się na rzeczy, jednak mniej niż co trzecia (29 proc.) swobodnie zarządza spłatą kredytu.

Przeczytajcie także: Loyalty Club to teraz PeP Loyalty Club

Polki najlepiej radzą sobie z szeroko rozumianym budżetowaniem (60 proc.), choć swoją znajomość tego zagadnienia pod kątem merytorycznym pozytywnie oceniła tylko połowa ankietowanych (50 proc.). Ponad połowa Polek przyznała w badaniu, że samodzielnie zarządza wydatkami w domu, a 27 proc. dzieli się tym zadaniem po równo z partnerem lub partnerką.

Zaledwie 8 proc. respondentek stwierdziło, że w ogóle nie interesuje się kwestiami finansowymi. Niemal co trzecia respondentka (32 proc.) każdego dnia sprawdza swoje konto bankowe, a 57 proc. minimum raz w miesiącu weryfikuje stan oszczędności. Przeszło jedna trzecia (35 proc.) Polek przyznaje, że na sprawy finansowe (m.in. planowanie budżetu, oszczędności, inwestycje) poświęca porównywalnie tyle samo czasu, co na zarządzanie innymi aspektami swojego życia.

Przeczytajcie także: Szymon Midera powołany na prezesa PKO BP

Ponad dwie trzecie ankietowanych (67 proc.) przyznało, że szuka informacji i wskazówek, które pomogą im poprawić kompetencje finansowe. Jako główne źródło wiedzy finansowej kobiety wskazują najczęściej rodziców (42 proc.) oraz media społecznościowe (36 proc.). Co trzecia (33 proc.) uczestniczka badania stwierdziła, że ma ograniczony dostęp do zasobów edukacyjnych. Ankieta wykazała też, że finanse są tematem tabu wśród kobiet. Aż 35 proc. badanych Polek przyznało, że w dzieciństwie nikt nigdy nie rozmawiał z nimi o sprawach finansowych. Niemal połowa (47 proc.) respondentek obawia się otwarcie mówić o finansach.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies