Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Raiffeisen Polbank z serwisem transakcyjnym w RWD

W nowej bankowości internetowej R-0nline wprowadzono personalizację ekranu oraz przelewy na jedno kliknięcie

To już był ostatni dzwonek na wprowadzenie zmian w bankowości internetowej Raiffeisen Polbanku, bo poprzednia jego wersja była zrealizowana w technologii Flash, która nie jest już rozwijana między innymi dlatego, że była podatna na cyberataki. Tymczasem na RWD, czyli rozwiązanie dostosowujące treść do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest ona wyświetlana, stawia coraz więcej banków i instytucji finansowych.

Raiffeisen Polbank jest kolejną z nich. Niestety, mimo że jestem klientem tego banku, nie mogę jeszcze cieszyć się nowym wyglądem jego bankowości internetowej, bo na razie dostęp do niej otrzymują tylko nowi klienci. Migracja dotychczasowych ma się rozpocząć na przełomie lipca i sierpnia, a zakończyć we wrześniu.

Przeczytajcie także: Tak w przyszłości będzie wyglądać bankowość mobilna

Natomiast z informacji prasowej wynika, że po zalogowaniu do nowego R-Online klient zobaczy zupełnie odmieniony ekran główny. Na górnej belce znajdują się ikonki ustawień osobistych, technicznych i wiadomości oraz odnośnik do poradnika korzystania z nowego systemu.

Pod nimi są odnośniki do informacji szczegółowych dotyczących rachunków, przelewów, kart, kredytów i lokat. Poniżej, w centralnej części, znajdują się najważniejsze informacje dotyczące stanu środków na głównym rachunku, ostatnio zrealizowanych operacji, terminów zapadających lokat oraz zbliżających się terminów spłaty kart lub kredytów.

Uzupełniają ją słupki obrazujące zbiorcze wpływy i wydatki klienta w ciągu ostatnich 7, 30, 90 lub 180 dni. Przedział czasowy tego zestawienia można określić samodzielnie. Bank daje też klientom możliwość personalizacji części ekranu głównego.

Można samemu wybrać, które informacje mają wyświetlać się na ekranie głównym i w jakiej kolejności, można je grupować, rozdzielać, przesuwać i zamieniać miejscami, można też zmieniać sposób wyświetlania szczegółów o poszczególnych produktach. Jest to możliwe, ponieważ zastosowano tu system oddzielnych mini aplikacji, które można dowolnie dodawać, konfigurować lub usuwać.

Przeczytajcie także: mBank rozpoczął prace nad nową aplikacją mobilną

Przydatna może być także funkcja tworzenia skrótów pozwalających na wykonanie szybkich przelewów. Wystarczy, że wpiszecie kwotę i klikniecie na link, a przelew zostanie zrealizowany. Takich skrótów można sobie utworzyć na ekranie dowolną liczbę.

Raiffeisen Polbank zapowiada, że wkrótce odświeży też własną stronę informacyjną oraz zajmie się aplikacją mobilną. Ma temu towarzyszyć zupełnie "nowe podejście". Może to oznaczać, że instytucja zdecyduje się np. na rozwiązanie hybrydowe, które ostatnio zastosował ING Bank. Wykorzystuje ona funkcje natywne smartfona umożliwiając np. szybkie logowanie, czy w przyszłości płatności zbliżeniowe HCE, ale także serwis transakcyjny banku przygotowany właśnie w technologii responsywnej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies