Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Koniec usługi e-Paragon w systemie PKO BP. Sektor finansowy pracuje nad nowym rozwiązaniem

Dzięki usłudze e-Paragon można było w bankowości internetowej przechowywać cyfrowe wersje paragonów za zakupy na stacjach Orlenu

PKO BP wycofuje usługę e-Paragon, czyli elektroniczne odpowiedniki paragonu fiskalnego, dostępne w serwisie iPKO. Klienci mogą z niej korzystać tylko do końca marca tego roku.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na drugi w tym roku Cashless Breakfast

Usługę tę PKO BP wprowadziło testowo w maju 2019 r., ale rozwiązanie nigdy nie wyszło poza fazę pilotażu. Zgodnie z zamysłem twórców, e-Paragon miał zapewniać wygodny, cyfrowy dostęp do paragonów, które gromadziły się w sekcji Moje e-Paragony w bankowości internetowej PKO BP. Usługę można było bezpłatnie aktywować dla każdej karty debetowej wydanej do konta w PKO BP. To potencjalnie użyteczne udogodnienie miało jednak bardzo ograniczony zasięg – obejmowało jedynie płatności kartowe dokonywane na stacjach Orlenu.

W testach zamykanej właśnie usługi oprócz PKO i Orlenu brały udział także eService, jako operator terminali płatniczych, i KIR, jako partner technologiczny.

Co ciekawe, przy starcie pilotażu twórcy projektu zwracali uwagę, że zgodnie z przepisami prawa e-Paragon nie mógł zastępować tradycyjnego paragonu fiskalnego, więc wystawca, mimo przesłania dokumentu w wersji cyfrowej i tak musiał przekazać tradycyjny paragon klientowi. Spodziewano się jednak, że w przyszłości nastąpi zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Wtedy PKO byłoby już gotowe ze swoim rozwiązaniem, skracającym czas transakcji i ułatwiającym przechowywanie i wyszukiwanie dowodów zakupu.

Przeczytajcie także: PKO BP ostrzega przed cyberoszustami

W istocie prawodawstwo polskie poszło w zakładanym przez PKO kierunku, w serwisie cashless.pl mogliście m.in. przeczytać o aplikacji e-Paragony od Ministerstwa Finansów. Wygląda jednak na to, że nie spełniły się inne założenia projektu. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że to Orlen zdecydował się zakończyć przedsięwzięcie.

Poprosiliśmy PKO BP i KIR o komentarz do decyzji o wycofaniu tej usługi. W odpowiedzi KIR informuje: "Pilotaż projektu e-paragon zakończył się w zakładanym terminie. Obecnie sektor finansowy pracuje nad nową wersją tej usługi."

AKTUALIZACJA

PKO BP przekazało swój komentarz:

"Trwający od czerwca 2019 roku pilotaż usługi e-Paragon (elektroniczny odpowiednik paragonu fiskalnego można otrzymać po płatności kartą na wybranych stacjach Orlenu) jest prowadzony w ramach partnerskiej umowy zawartej przez cztery firmy: eService, KIR, PKN Orlen i PKO Bank Polski. PKN Orlen nie planuje kontynowania świadczenia tej usługi dla klientów, dlatego też nie będzie ona dostępna w PKO Banku Polskim. Bank ocenia ten pilotaż pozytywnie i jest otwarty na podobne projekty w przyszłości.

Nowi klienci mogą aktywować usługę e-Paragon do 15 lutego, a dotychczasowi mogą z niej korzystać do 31 marca 2024 roku – wszyscy klienci, którzy korzystają z tej usługi w najbliższym czasie dostaną informacje w tej sprawie."

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies