Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polscy seniorzy są przywiązani do gotówki? Okazuje się, że chętnie korzystają z kart, przelewów i Blika

Problemem wśród seniorów wciąż pozostaje niski poziom wiedzy na temat bankowości elektronicznej, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa

Za pomocą smartfona bankuje obecnie 60 proc. rodzimych seniorów – tak wynika z badania "Seniorzy w świecie cyfrowych finansów" przeprowadzonego niedawno na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich. Z raportu podsumowującego sondaż można się też dowiedzieć, że połowa seniorów za zakupy online płaci przelewem, a prawie co trzeci realizuje w tym celu płatności Blikiem.

Przeczytajcie także: Lloyds rezygnuje z bankowości mobilnej

Badanie wykazało, że zdecydowana większość (84 proc.) seniorów opłaca codzienne zakupy kartami. Zaledwie 6 proc. zadeklarowało w badaniu, że preferuje gotówkę. Za zakupy realizowane w internecie 27 proc. respondentów płaci kartą, a 14 proc. gotówką przy odbiorze. Aż 94 proc. ankietowanych posiada rachunek bankowy, a większość (ponad 70 proc.) uważa, że oferta i obsługa klienta instytucji finansowych jest dobrze dopasowana do potrzeb osób starszych. Jednocześnie jednak prawie co trzeci senior jest zdania, że brakuje atrakcyjnych propozycji oszczędzania lub inwestowania dla tej grupy wiekowej.

Przeczytajcie także: Idą zmiany w programie Allegro Smart

Klientom powyżej 60 roku życia doskwierają m.in. niezrozumiały język umów (32 proc. respondentów) oraz zbyt skomplikowany opis produktów (23 proc.). Większym problemem może być korzystanie z bankowości elektronicznej. Bo chociaż 82 proc. seniorów zadeklarowało, że używa narzędzi tego typu, to ponad połowa ankietowanych (55 proc.) oceniła swój poziom wiedzy w tym zakresie jako przeciętny. Zaledwie co trzeci senior na bieżąco stara się pozyskiwać informacje o nowych internetowych zagrożeniach. Aż co trzeci badany przyznał, że próbowano od niego wyłudzić lub wyłudzono pieniądze albo dane osobowe za pomocą oszustwa internetowego.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies