Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy eobuwie.pl zmieni zasady darmowych zwrotów? Koszty dostaw uderzają w e-commerce

Jednym z pomysłów na zmniejszenie kosztów związanych z obsługą zwrotów jest wykorzystanie cyfrowych portfeli i wirtualnych kart

Z nieoficjalnych informacji wynika, że eobuwie.pl, jeden z największych sklepów internetowych z butami na polskim rynku, pracuje nad zmianą zasad realizowania bezpłatnych zwrotów. Biuro prasowe spółki przyznało serwisowi cashless.pl, że Grupa MODIVO, do której należy sklep, cały czas pracuje nad doskonaleniem doświadczeń zakupowych klientów.

– W tym miejscu ważne jest dla nas podkreślenie, że zwroty produktów zakupionych zarówno w eobuwie.pl, jak i MODIVO są bezpłatne. Prowadząc sprzedaż za pośrednictwem platform e-commerce i sklepów stacjonarnych, z uwagą śledzimy rynkowe trendy. Przyglądamy się dostępnym rozwiązaniom, szukając kolejnych ścieżek rozwoju. Nasze nowe usługi komunikujemy za pośrednictwem kanałów własnych, w tym social mediów, jednak komentujemy wyłącznie projekty, które już funkcjonują – czytam w odpowiedzi na moje pytanie o planowane zmiany w zasadach zwrotów.

Przeczytajcie także: Czesi uruchamiają własny, lokalny system płatności

Jedną z barier rozwoju branży e-commerce w Polsce są szybko rosnące koszty dostaw. Uderzają one podwójnie w sklepy, które dodatkowo realizują sporo zwrotów, tak jak sprzedawcy ubrań czy obuwia. Branża zastanawia się zatem, jak ten problem rozwiązać.

Jak dowiaduje się serwis cashless.pl, jednym z pomysłów jest wykorzystanie do tego celu cyfrowych portfeli, powiązanych z aplikacją mobilną danego sklepu. W przypadku konieczności odesłania produktów środki przeznaczone na zakup zwracane byłyby właśnie na taki portfel. Dostęp do nich byłby zapewniony za pośrednictwem płatności mobilnych, takich jak Apple Pay czy Google Pay, dzięki wydaniu do cyfrowego portfela wirtualnej karty płatniczej jednej z dwóch organizacji płatniczych, czyli Mastercard i Visa.

Przeczytajcie także: Lloyds rezygnuje z mobilnych oddziałów

Dodatkowym założeniem tej koncepcji jest ograniczenie funkcjonalności karty płatniczej, która miałaby działać tylko w internetowym lub stacjonarnym sklepie danego sprzedawcy. I tylko zwrot realizowany w ten sposób byłby bezpłatny. Sprzedawca wówczas miałby gwarancję, że choć musi pokryć koszty dodatkowego kuriera, to pieniądze prędzej czy później będą wydane u niego. Natomiast gdyby zwrot środków był realizowany w inny sposób, np. gotówką czy przelewem na konto, klient musiałby pokryć koszty dodatkowej przesyłki.

Z informacji uzyskanych przez cashless.pl wynika, że jednym ze sklepów, analizujących takie rozwiązanie, jest właśnie eobuwie.pl, ale biuro prasowe firmy nie potwierdziło tej informacji. Natomiast koszty dostaw są problemem całej branży handlu internetowego. Zmaga się z nimi choćby Allegro, które ostatnio zmieniło stawki przesyłek realizowanych w ramach programu lojalnościowego Smart. Więcej na ten temat w tekście Idą zmiany w programie Allegro Smart. Będzie drożej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies